930 lóerőt tud az új McLaren
1900. január 01. 00:00
A melbourne-i idénynyitó Forma-1-es világbajnoki futmot követően két órán keresztül ülésezett a Ferrari válságstábja (Jean Todt csapatfőnök, Ross Brawn főmérnök és Michael Schumacher). 53 versenyt kell visszalapoznunk a száguldó cirkusz történetében, hogy a mostanihoz hasonló pocsék produkciót találjunk a maranellói istálló részéről. Pedig a fekete leves csak ezután jön: május 4-én, a barcelonai Spanyol Nagydíjon bemutatkozik a McLaren vadonatúj, 930 lóerős mega-Mercedese, minden idők legerősebb Forma-1-es versenyautója.
Az MP4-18 kódjelű új Ezüst Nyíl motorja percenkénti 19 700-as fordulatszámra képes. A világtörténelem eddigi legerősebb Forma-1-es kocsija a BMW P83-asa volt, Schumi és Rubens Barrichello mostani Ferrarija 900 lóerőre képes. Az új Mercedes mögött a BMW korábbi főkonstruktőre, Dr. Werner Laurenz áll, persze nem véletlenül... A tavaly még a bajor márka szolgálatában álló Laurenz a BMW-csapatigazgató Mario Theissen jobbkeze volt, ám nemrégiben átszerződött a konkurens alakulathoz, és a McLaren motorkonstruktőr-zsenijével, Mario Illiennel együttműködve megalkotta az F0 110 N jelzésű új, 930 lóerős csodaerőforrást, amelyről a bennfentesek csak annyit mondanak: technikai gyöngyszem.
A melbourne-i Ferrari-fiaskó mindenesetre felboríthatja az olaszok által kidolgozott kényelmes menetrendet. Az új F2003-GA-val ugyanis csak április 20-án, Imolában, a San Marinó-i Nagyídíjon akartak a világ elé állni, ám könnyen lehet, hogy már a sepangi Malajziai Nagydíjon, március 23-án rákényszerülnek saját csodafegyverük bevetésére. Mindenesetre Schumi nyugodtnak mutatja magát: "Minden a tervek szerint történik, nem esünk pánikba, akkor jövünk ki az új kocsival, amikor száz százalékos lesz. Azaz Imolában!" A Ferrari szóvivője, Luca Coljanni azonban mintha mást mondana: "Semmit sem döntöttünk még el, nincs végleges menetrend. Azaz: semmit sem lehet kizárni."
Ch. Gáll András