Ahogy az elmúlt években mindig, ezúttal is Ausztráliában kezdődött a szezon, ráadásul parádés futammal: sokan kis túlzással ki is jelentették, hogy 2002-ben összesen nem volt annyi izgalom, mint ezen az egy versenyen. Ezzel persze lehet vitatkozni, azzal azonban nem, hogy az első hely David Coulthardé lett, Michael Schumacher pedig hosszú idő után először nem állhatott dobogóra.
Beszámoló az Ausztrál Nagydíjról (03.09.)
Malajziában a McLaren ismételt, az idény második futamán is legyőzhetetlennek bizonyult, ezúttal Kimi Räikkönen integethetett a dobogó tetejéről. Michael Schumacher a régi szép idők emlékére kakaskodott egyet a rajt után Jarno Trullival, de persze ő itta meg a levét: megbüntették és csak hatodik lett. Ugyanitt Alonso minden idők legfiatalabb pole pozíciós pilótája lett.
Beszámoló a Malajziai Nagydíjról (03.23.)
Brazília, s egy elképesztő roncsderbi következett. Magáról a versenyről talán elegendő annyit mondani, csoda, hogy nem halt meg senki. Szakadó eső, sorra hulló pilóták, félbeszakított futam: s ez még mind semmi ahhoz képest, hogy sokáig azt sem lehetett tudni, ki nyerte a versenyt. Interlagosban Räikkönen még győztesnek hitte magát, később azonban az FIA úgy döntött, Giancarlo Fisichella nyerte a futamot.
A sorban Imola, az első európai futam következett. A San Marinó-i Nagydíj a Schumacherek tragédiáját hozta, a futam napján hunyt el ugyanis Elisabeth Schumacher, a testvérek édesanyja. Ennek ellenére mindketten elindultak a futamon, s Michael győzelemmel búcsúzott a 2002-es Ferraritól: egyetlen apróbb hibát vétve ért oda az első helyre, hogy aztán bánatában a sajtótájékoztatóra már ne menjen el.
Schumacher két hét alatt (majdnem) minden gondját és baját kipihente, így győzelemmel avatta fel az új Ferrarit. A Spanyol Nagydíjon Fernando Alonso lett a második, zseniális dolgokat művelt a fiatal pilóta.
Az utolsó Osztrák Nagydíj szédületes versenyt hozott, volt itt minden, mi szem szájnak ingere: a mezőny csak harmadszorra tudott elrajtolni, volt safety car, egy kis eső, valamint tűz a Ferrari-boxban. Schumacher persze nyert így is, pedig egy olajfolt is megpróbálta feltartóztatni.
A szédületes Osztrák Nagydíj után egy dögunalmas monacói következett, röpke izgalmat csak Jenson Button szolgáltatott: a brit baleset miatt nem tudott elindulni a futamon, amelyet Juan Pablo Montoya nyert meg. Williamses húsz év után nyert újra Monte-Carlóban.
Izgalomban a Kanadai Nagydíj sem dúskált, de azért nem volt olyan rossz a montreali futam. Montoya mindjárt a verseny elején bemutatott egy piruettet, no meg az sem volt semmi, hogy mindkét Williams visszapillantója leszakadt. Az első hely amúgy Michael Schumacheré lett, aki az idény során először vette át a vezetést a világbajnoki pontversenyben.
Kanadában a visszapillantók miatt volt beszédtéma a Williams, a nürburgringi Európa Nagydíjon azonban egész más okból kifolyólag került reflektorfénybe Ralf Schumacher, illetőleg Juan Pablo Montoya. A kék-fehérek kettős győzelmet arattak, az első hely a kisebbik Schumacheré lett. A nagyobbik is hallatott magáról, a 43. körben ütközött Montoyával, s a kavicságyban ragadt. Ennek ellenére be tudta fejezni a versenyt (az ötödik helyen), néhány segítő kéz ugyanis visszatolta a pályára...
A Francia Nagydíjon semmi nem változott... Ismét Ralf Schumacher nyert, ismét Juan Pablo Montoya előtt. A dobogó is ferrarisnak jutott, Michael Schumacher kapaszkodhatott fel a pódiumra. Köszönhette mindezt annak (is), hogy David Coulthard pórul járt harmadik kerékcseréjénél.
A Brit Nagydíj Barrichello remeklését hozta: a szenzációsan versenyző brazil pilóta pályafutása hatodik futamgyőzelmét aratta, a többek között a pályán rohangászó szoknyás ír miatt emlékezetes versenyen.
Klasszikus rajtbaleset, Montoya-parádé, M.Schumi-defekt négy körrel a vége előtt, valamint kánikulai hőség Hockenheimben. Az eredmény: ismét teljesen nyílt a világbajnoki címért folytatott küzdelem.
Sporttörténelem, bemutatkozott az első magyar a Forma-1-ben: Baumgartner Zsolt a sérült Ralph Firman helyett ugorhatott be. Alonso amúgy agyonverte a mezőnyt, így megszerezte élete első győzelmét: mindezt a sportág történetének legfiatalabbjaként.
Sporttörténelem 2.: Ralph Firman Monzában sem indulhatott, a Jordan pedig ismét Baumgartner Zsoltot ültette be az ír helyére. A magyar pilóta a Hungaroringen motorhiba miatt kiesett, az Olasz Nagydíjat azonban befejezte, mégpedig a 11. helyen. A Ferrari amúgy feltámadt, Schumacher hosszú idő után ismét nyert. A második Montoya lett.
Indianapolisban háromról kettőre csökkent a vb-aspiránsok száma, Juan Pablo Montoya szállt el. A kolumbiai csak hatodik lett, míg Michael Schumacher ismét nyert, hátránya így tíz pontra nőtt az utolsó futam előtt. Kimi Räikkönen ugyan befutott a második helyen, de neki is kilenc pont a hátránya, azaz csoda kellene Japánban ahhoz, hogy ő legyen a világbajnok. Az Amerikai Nagydíj egyébként az időjárási viszonyok miatt marad emlékezetes.
Szuzukában legenda lett Michael Schumacherből, miután hatodszor is megnyerte a világbajnokságot. Egy pont kellett neki a biztos elsőséghez, s a feladatot nyolcadik helyével teljesítette is. A futamot Rubens Barrichello nyerte, így Kimi Räikkönen akkor sem írhatott volna sporttörténelmet, ha a német netán kiesik.