Jacques Villeneuve már nem a régi: a kanadai valósággal berobbant a Forma-1-be, mindjárt első idényében (1996) a legjobbak közé tartozott (év végén második lett), egy évvel később pedig a világbajnoki címet is bezsebelte. Ekkor még a Williams színeiben riogatta az ellenfeleket, amely együttesben még az 1998-as esztendőt is eltöltötte. Igaz, kevesebb sikerrel, ugyanis csak ötödik lett a világbajnoki pontversenyben.
1999-től a BAR-nál szerepel, illetve pontosabban vergődik. Világbajnokhoz méltatlan teljesítménnyel rukkol elő, igaz, autója sem a legjobbak közül való. Idei szezonja hihetetlenül rosszul alakul, az idáig megrendezett tíz futam közül mindösszesen a Brazil Nagydíjon tudott pontokat szerezni, három egységet kaparintott meg.
A sorozatos technikai malőrök miatt Villeneuve többször bírálta már éles hangnemben együttesét, akik viszont őt hibáztatják a rossz eredményekért. Példaként említik csapattársát, Jenson Buttont, aki ugyanavval a konstrukcióval idén már tíz pontot gyűjtött össze.
A kanadaival kapcsolatban már többször szó esett arról, hogy esetleg befejezi Forma-1-es pályafutását (az egyik internetes oldalon meg is szavaztatták az olvasókat arról, szerintük mi lesz Villeneuve-vel: 50 százalék szerint marad, ötven százalék szerint visszavonul), nemrégiben azonban úgy tűnt, megbékélt helyzetével, s marad a BAR-nál. A legfrissebb fejlemények alapján azonban ezt korántsem lehet biztosra venni, az Autosport magazin információi szerint ugyanis a gárda olyannyira elégedetlen vele, hogy az év végén elköszönnek tőle. Márpedig ha valóban így lesz, több mint kérdéses, hogy Villeneuve marad-e a száguldó cirkuszban.
A BAR szerint Villeneuve eredményei és fizetése (a kanadai a Forma-1 második legjobban fizetett pilótája Michael Schumacher mögött, évente 13 millió eurót keres) még nagy jóindulattal sincsenek arányban egymással, így a 2004-es szezonra új pilótát szerződtetnének Button mellé. Egyesek szerint a dologban az is közrejátszhat, hogy a BAR főrészvényese, a British American Tobacco nem szimpatizál Villeneuve menedzserével, a csapat 2000 végén távozott főnökével, Craig Pollockkal, akivel emiatt vonakodik bármiféle üzletet kötni.
Mindazonáltal a BAR mostani első számú embere, David Richards tagadta, hogy döntés született volna a csapat 2004-es felállásáról, állítólag csak a Brit Nagydíj után kezd ezen tanakodni. "A silverstone-i futamig nem szívesen gondolkoznék a jövő évi felálláson" - mondta Richards. "De nem is sürget senki, van időm kitalálni a legjobb megoldást."