Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher sosem voltak jó barátok, viszonyuk igencsak problémásnak nevezhető. Többnyire kerülik a másik társaságát, de ha lehetőség adódik rá, keresztbe is tesznek egymásnak. A múltban már számtalanszor volt ilyesmire példa, idén például az is megesett, hogy Montoya az egyik futamon direkt akkor ment ki kereket cserélni, amikor Ralf Schumachert hívták a szerelők. Állítólag nem működött rádiója, s ez vezetett a félreértéshez.
A kolumbiai továbbra sem fér a bőrébe, s - idén már sokadszor - ismét lenéző hangnemben nyilatkozott 2003-ban két futamgyőzelmet számláló csapattársáról, ezúttal a News of the World című angol lap hasábjain. "Kevés unalmasabb dolgot tudok annál elképzelni, mint hogy Ralffal egy asztalhoz üljek" - mondta Montoya. "Őszintén szólva egyetlen közös témánk sincs, így szó sem lehet köztünk beszélgetésről: nem is fogunk soha együtt nyaralni menni."
Montoya persze nem lenne Montoya, ha beérte volna ennyivel, kritizálta Ralf versenyzői magatartását is. "Őt az sem érdekli, ha esetleg saját csapattársát tolja le a pályáról, ellenben ha bátyját látja meg maga előtt vagy a visszapillantóban, rögtön visszavesz kicsit a tempóból."
Ralf inkább nem kommentálta a kolumbiai szavait, inkább a sport oldaláról közelítette meg kettejük párviadalát. "Juan a legnagyobb ellenfelem, elvégre pontosan ugyanolyan autóval versenyez, mint én, saját fegyveremmel tud legyőzni. Hockenheimben (vasárnap) persze én akarom megverni őt, hazai közönség előtt mindenképpen dobogóra szeretnék állni" - nyilatkozta az ifjabbik Schumacher a német Kickernek.
A Williams mindeközben szintén hallatott magáról, az együttes megkezdte jövő évi erőforrásának, a P84-esnek a tesztelését. A tesztpadon hiba nélkül teljesítette az előírt penzumot az új motor, amely ismét a legerősebb lehet a száguldó cirkuszban. "Csakúgy, mint tavaly, az első tesztek során egyetlen meghibásodást sem tapasztaltunk" - örvendezett Mario Theissen, a BMW motorsportigazgatója.
Az új szabályok értelmében az erőforrásoknak egy egész versenyhétvégét ki kell bírniuk jövőre, cserére ugyanis nem lesz lehetőség. Aki alatt tehát az időmérőn elfüstöl a motor, annak ugrott a versenye is. "Az új regulák hosszabb élettartamot írnak elő a motorok számára, 400 kilométer helyett már 800-at kell teljesítenie egyetlen erőforrásnak. Ennek következtében gyakorlatilag az összes alkatrészt át kellett terveznünk, strapabíróbbá tettük az utolsó csavart is."