Valóságos háború van kibontakozóban a Forma-1-es Williams-, valamint McLaren-istálló között: kezdődött azzal, hogy Ron Dennisék sorra elcsábították a kék-fehérek legjobb szakembereit, majd szemet vetettek Juan Pablo Montoyára is. Ezt már nem nézhette tétlenül Sir Frank Williams, így üzent kollégájának, hogy most már illene tiszta eszközökkel játszania.
Ám nagyon úgy tűnik, hogy nemcsak a McLaren, hanem a Williams is bevet néhány tisztátalan eszközt a kiélezett világbajnoki küzdelemben. Egész pontosan arról van szó, hogy kiderült: a Francia Nagydíj óta a két csapat kémeket alkalmaz annak kiderítésére, hogy a másik milyen gumikeveréket használ. Mindez abszolút újdonságot jelent a száguldó cirkuszban, eddig ugyanis csak a két óriás gumigyártó, a Bridgestone és a Michelin szakemberei próbálták ellesni a másik újdonságait. A Williamst és a McLarent azonban egyazon gyár, jelesül a Michelin látja el abroncsokkal.
Ám nem ugyanazokkal, ugyanis minden csapat saját belátása szerint döntheti el, hogy egy adott versenyre milyen gumikat rendel. Mivel a Michelin minden istállót külön kezel, ezek az adatok nem szivároghatnak ki, a McLaren és a Williams azonban megtalálta a módját, hogy megtudja a titkokat: a kémek feladata a gumik sorozatszámának leolvasása és feljegyzése, ebből ugyanis már visszakereshető, hogy a vetélytárs milyen keverékkel ért el esetleg tizedekkel jobb köridőket.
Mint az most nyilvánosságra került, Magny-Cours-ban kétszer is majdnem balesethez vezetett, hogy a kémek túl közel merészkedtek az ellenfél autójához. A Nemzetközi Automobil Szövetség ezért rögtön lépett, rendeletet hozott, amely kimondja: a jövőben a sorozatszámokat el kell távolítani az abroncsokról, így a testület reményei szerint nem lesz értelme a hasonló kémkedéseknek.
A Williamshez kapcsolódó hír még, hogy Ralf Schumacher menedzsere, Willi Weber már a hétvégi Német Nagydíjon szeretné meghosszabbítani védence 2004 végén lejáró kontraktusát. Weber szerint akár 2009-ig is szólhat az új szerződés, de minimum 2006-ig akarja Ralfot a Williamshez "láncolni", méghozzá fizetéscsökkentés nélkül. "Idén bebizonyosodott, hogy Ralf nem a semmiért kapja fizetését, szó sem lehet róla, hogy a jövőben kevesebb pénzt kapjon" - jelentette ki kategorikusan Weber.
Az érintett mindeközben lemondott róla, hogy már idén világbajnok legyen. "Már nem gondolok a vb-címre. Ugyan néhány futam még hátravan, de csak minimális esélyem van az első hely megkaparintására. A hétvégi Német Nagydíjon azonban mindenképp győzelemmel szeretném megörvendeztetni a nézőket" - mondta a 28 éves pilóta.