A Ferrari és a Williams egyaránt gyengén kezdte a 2003-as évadot, hiszen a két istálló négy pilótája egyaránt nyolc ponttal rendelkezett a harmadik futam, a Brazil Nagydíj után, eközben a McLaren már 39-et gyűjtött (Räikkönen 24, Coulthard 15).
A San Marinó-i GP hozta az első fordulatot: a címvédő Michael Schumacher megkezdte három futamgyőzelemből álló sorozatát, és úgy tűnt, minden visszatér az elmúlt években megszokott kerékvágásba, azaz 2003 is a Ferrari sikereitől lesz hangos. A kerpeni tehát bezsebelte a San Marinó-i, a spanyol és az osztrák verseny győzelméért járó tíz pontot, majd következett a már említett Monacói Nagydíj.
A tradicionális monte-carlói városi futamra a Michelin egy új gumival rukkolt elő, és ez, valamint az FW25-be fektetett rengeteg munka végre meghozta gyümölcsét: Montoya meggyőző versenyzéssel aratta pályafutása második F1-futamgyőzelmét, ezzel megadta a jelet a Ferrari elleni rohamra. A kolumbiai pilóta nagyhercegségbeli sikere óta eltelt öt futamból hármat nyert a Williams (R. Schumacher 2, Montoya 1), kettőt a Ferrari (M. Schumacher 1, Barrichello 1), ráadásul Montoya az elmúlt hat futamon mindig dobogós volt, és ebben az időszakban 17 pontot vert a címvédő Michael Schumacherre.
"Most, hogy elérkeztünk a világbajnokság hajrájához, egy minden eddiginél izgalmasabb időszak következik" - vélekedett Gerhard Berger, a BMW hamarosan távozó sportigazgatója. "A Silverstone-t megelőző két futamon elért kettős sikerünknek köszönhetően jutottunk el arra a pontra, hogy valós eséllyel vegyük fel a harcot a Ferrarival és a McLarennel a világbajnoki címért. Az elkövetkezendő hetekben nagy nyomás nehezedik majd ránk, amelyhez nem igazán vagyunk még hozzászokva, ezzel együtt úgy gondolom, hogy a csapat megérett a világbajnoki címre."
A világbajnokság augusztus 24-én az izgalmasnak ígérkező Magyar Nagydíjjal folytatódik, majd következik az olasz, az amerikai, a szezon zárásaként pedig a japán futam.