Az ínyencek igazán nem panaszkodhatnak az idei, sorrendben 18. Magyar Nagydíjra: bemutatkozott a Forma-1 történetének első magyar versenyzője, Fernando Alonso rekordot döntött (immáron ő a legfiatalabb futamgyőztes), ráadásul a világbajnoki pontverseny is olyan szorossá vált, hogy az első három helyezett között mindösszesen két pont a differencia.
Hogy ez utóbbi így történhetett, abban talán a Ferrari a leginkább ludas. Illetve nem is a maranellóiakat kell okolni, hanem gumiszállítójukat, a Bridgestone-t: a japán gyár bottal üti riválisa, a Michelin nyomát, erre az ötszörös világbajnok Michael Schumacher nyolcadik helye a legjobb példa: ezt mutathatja fel ugyanis a Bridgestone, mint legjobb hungaroringi eredményt...
Míg Schumacher a verseny nagy részében valaki nyomában szerencsétlenkedett, legnagyobb riválisai, Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya nem tétlenkedtek: előbbi második, utóbbi harmadik lett, így teljesen összesűrűsödött a mezőny. Schumachernek 72, Montoyának 71, Räikkönennek pedig 70 pontja van a Magyar Nagydíj után, azaz rég nem látott izgalmak várnak a száguldó cirkusz szerelmeseire az utolsó három futamon. És a harcnak a michelin-esek (Montoya és Räikkönen) futhatnak neki biztatóbb előjelekkel...
Schumacher ennek ellenére nem adja fel a harcot. "Megyünk tovább, tesszük a dolgunkat, de be kell valljam, kicsit sem hiányzott ez a nyolcadik hely" - mondta a hatodik vb-címére hajtó ferraris. "Akármibe fogtunk bele, minden balul sült el, ráadásul Trulli is feltartott a verseny nagy részében. Nem értem, miért 'húzta be a kéziféket', amikor csapattársa úgy ment, hogy le is tudott körözni."
Schuminak a második boxkiállásánál is támadtak gondjai: egyrészt majdnem kifogyott autójából a benzin, mire kiszólították, másrészt lefulladt az autója, amikor újra akart indulni. "Ez már másodszor fordult elő idén" - bosszankodott. "Mindegy, valamit biztos kitalálunk majd, egyelőre optimistán tekintek az utolsó három verseny elé."
Lesz min javítania a Ferrarinak, különösen annak fényében, hogy egyelőre azt sem tudják Jean Todték, mi történt Barrichello autójával, mielőtt a brazil a célegyenes végén a gumifalba csapódott volna. "Nem voltunk versenyképesek a Hungaroringen" - ismerte el a francia csapatfőnök, aki múlt héten még azt nyilatkozta az [origo]-nak, nincs pánik a csapatnál. "Már az időmérő végeredménye sem ígért túl sok jót számunkra, de a futam legrosszabb rémálmaimat is felülmúlta. Michaelhez hasonlóan azonban hiszem, hogy kitalálunk valamit az utolsó három futamra. Arra a három futamra, amelyen igen szoros csata várható a vb-címért."
Ugyan a Williams nem nyerte meg a versenyt, mégis széles mosollyal az arcukon sétálgattak a kék-fehér mérnökök a Hungaroringen. Tehették, hiszen Montoya végül harmadik, Ralf Schumacher pedig negyedik lett, holott a rajt után megpördült, így a 18. helyről kellett felzárkóznia (ezek szerint tehát nem lett volna olyan súlyos büntetés számára, ha a hockenheimi rajtbaleset miatt tíz hellyel hátrébb sorolják...). "Ugyan nem állhatott egyik pilótánk sem a dobogó tetejére, mégis győztesnek érezzük magunkat" - lelkendezett Mario Theissen, a BMW motorsportigazgatója, akinek együttese immáron vezeti a konstruktőrök versengését. "Muszáj kiemelnem Ralf zsenialitását, aki egy olyan pályán nyomult előre 14 helyet, amelyről azt tartják, igazából nem is lehet előzni rajta."
"Csodára lenne már ahhoz szükségem, hogy megnyerjem a vb-címet, így igazából nem foglalkoztat, hogy hány helyet léptem előre a versenyen" - mondta erre Ralf Schumacher, hozzátéve, fogalma sincs, mi történt a start után. "Nagyon elégedett vagyok a vasárnap szerzett hat pontommal, különösen, hogy Michael csak egyet tudott összekaparni. Csapatom is vezeti a vonatkozó pontversenyt, egyszóval remekül érzem most magam!" - szóltak Juan Pablo Montoya szavai.