Az autósport elitkategóriájának sportszabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék.
A rivális Bridgestone ugyanis panaszt tett a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a Michelin gumik futófelülete a versenyek végére a megengedettnél szélesebbre kopik, illetve forgás közben deformálódva szintén átlépi a maximális értéket. Dupasquier elmondása szerint az istállók fontolóra veszik: ha az FIA bevezeti az új szabályozást az Olasz Nagydíj előtt, "lehetséges, hogy nem állnak rajthoz".
"Partnereinknek rengeteg pénzt kellene költeniük a versenyzésre, és senki nem garantálja, hogy utólag nem zárják ki őket" - jelentette ki a sportigazgató, miután az FIA figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket.
A McLaren-Mercedes hivatalosan nem reagált az FIA múlt heti bejelentésére, a Williamsnek motort szállító BMW motorsport-igazgatója, Mario Theissen viszont nem aggódik: "Mindenféle hírek keringenek a gumikról. Mi azonban nyugodtan figyeljük az eseményeket, és várunk arra, mi történik Monzáig. Minden futam után volt technikai vizsgálat, és az FIA az eddigi 13 verseny alatt senkit nem zárt ki" - mondta.
A Michelin hivatalos közleményt is kiadott a vitatott módosításról. E szerint az első kerékabroncsok az FIA írásbeli jóváhagyása alapján "megfelelnek az F1-előírásoknak". Az ellenőrzéseket új abroncsokon végezték el, amelyek igazolják ezt. "Az újonnan kilátásba helyezett, a gumik érintkezési felületének szélességét ellenőrző mérési módszer jelenleg még nincs kidolgozva, így ez további munkát igényel. Az értelmezésben valószínűleg nehézségek merülnek majd fel, mivel használat közben az abroncs rendszeres érintkezésbe kerül különböző 'tárgyakkal', például a rázókővel, amelyek formájuknak és helyzetüknek megfelelően kopnak, akárcsak az oldalfalak közepe. A Michelin valamennyi partnere aggodalmát fejezte ki a szabályváltoztatással kapcsolatban, mivel valamennyien ugyanolyan profillal rendelkező első kerékabroncsot használnak."
A Michelin készen áll az FIA által kívánt szabálymódosítás megtárgyalására, és segít meghatározni a 2004-től életbe lépő mérési eljárást. Úgy gondolja, hogy az Olasz Nagydíj előtt a kérés megvalósításának nem lenne reális alapja.
A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, a többi csapatot a Bridgestone támogatja.