Múlt hét végén számolt be az olasz La Gazzetta dello Sport című napilap arról, hogy Németországban ipari kémkedés vádjával őrizetbe vették a Toyota-istálló egyik, korábban a Ferrarinál is megfordult mérnökét. A vád szerint a szakember nemcsak a tudását vitte magával Kölnbe, hanem információkat is eltulajdonított a maranellói bázisról, ezért hasonlíthatott a Toyota kísértetiesen a Ferrarira.
Az már kiderült, hogy az egykori alkalmazottat a Ferrari "nyomta fel" a rendőrségen, mint tudjuk, az olasz gárdától nem idegenek a hasonló lépések: a Magyar Nagydíj után az ő bejelentésük alapján derült ki, hogy nincs minden rendben a Michelin-abroncsokkal. A nyomozás mindazonáltal már nemcsak Németországban, hanem Olaszországban is folyik, a modenai államügyészség három helyi, Ferrarihoz közel álló vállalatnál rendelt el vizsgálatot, ezek egyikének igazgatójánál házkutatást is tartott - jelentette keddi számában a La Gazzetta dello Sport.
A már említett Toyota-alkalmazott mellett további két olasz technikust gyanúsítanak ipari kémkedéssel, elsősorban azonban a híradásokban Angelo S. néven szereplő mérnökre összpontosítanak, aki a kölniek aerodinamikai részlegén dolgozott. Kihallgatása egyébiránt Németországban megtörtént, ezután szabad lábra helyezték.
A Ferrari még egy technikusa számíthat kellemetlen kérdésekre: a szakember korábban szintén a Toyotához igazolt, ám visszatért Modenába, ahol jelenleg is családjával él. A gyanú szerint szoros kapcsolatokat ápol az egyik, rendőrség látószögébe került aerodinamikai vállalattal.
Az üggyel megbízott Fausto Casari a nyomozással kapcsolatban semmit nem kívánt mondani a sajtónak, annyi ugyanakkor kiszivárgott, hogy az olasz rendőrség felvette a kapcsolatot a német igazságszolgáltatási szervekkel, s közösen folytatják tovább a vizsgálódást. Modenában egyelőre a Kölnben lefoglalt számítógépekre és CD-kre várnak, ezeket a gyanúsítottak kihallgatása után fogják szemrevételezni.