Berger lehet a Toyota csapatfőnöke
1900. január 01. 00:00
Régóta pletykálják már a Forma-1-ben, hogy Ralf Schumacher esetleg a jövő csapatának tekintett Toyotához igazol, újabban azonban már azt is hallani, Gerhard Berger is csatlakozik a némethez. (Az ifjabbik Schumacherrel kapcsolatban meg kell említeni, ételmérgezést kapott, emiatt nem tudott jelen lenni a BMW Forma-1-es könyvének müncheni bemutatóján. Mindazonáltal komoly baja nincs, néhány nap alatt kiheveri a dolgot.)
Mint ismeretes, Berger idén a BMW motorsportigazgatójaként dolgozott, jó kapcsolatot alakított ki Ralf Schumacherrel. Együttműködésüket 2005-től a Toyotánál folytathatják, a kölni Express című napilap értesülései szerint ugyanis az osztrák egyéves kihagyást követően visszatérne a Forma-1-be, mégpedig csapatfőnökként. Ove Andersson, a Toyota jelenlegi irányítója akkor már 65 esztendős lenne, s feltehetően nyugdíjba vonulna. "Remek kis feladat lenne" - reagált a hírre a Berger. "Kicsit sem lenne ellenemre, ha egy egész csapatra felügyelhetnék."
Bergert paradicsomi körülmények várnák a Toyotánál: a japán istálló messze a legmagasabb költségvetéssel dolgozik a Forma-1-ben, 2004-ben (és utána is) 500 millió euró elköltését tervezik. A cél nem is lehet más, mint a világbajnoki cím. Hogy Ralf Schumacher avagy más segítségével, az egyelőre kérdéses, ám annyi bizonyos, hogy a német eddig nem tudott megegyezni a Williams-istállóval, s menedzsere, Willi Weber már többször tárgyalt a Toyotával.
Jerezben a második napon is zuhogó esőben kellett köröznie a pilótáknak (a nap pont akkor sütött ki, amikor lezárták a pályát...), némi meglepetésre ezúttal Anthony Davidson, a BAR tesztpilótája csinálta ezt a legjobban. A második hely a sauberes Felipe Massának, míg a harmadik a Japán Nagydíj óta pihenő Rubens Barrichellónak jutott. A brazil visszatérését hangzatos nyilatkozattal ünnepelte: a Paulista című újságnak elmondta, elég a másodhegedűs-szerepből (négy éve versenyez Michael Schumacher csapattársaként), meg akarja nyerni a világbajnokságot. Elárulta azt is, hogy számára mindig a győzelem volt a cél, no meg hogy kihozza magából a legjobbat. Nemegyszer hallottuk már.
A Ferrari másik jerezi résztvevője, Luca Badoer a renault-s Motojama Szatosihoz hasonlóan a szakadó eső miatt ki sem tudott menni a pályára (Luciano Burti ellenben zavartalanul körözhetett Fioranóban, meg is tett 12 kört, legjobb ideje 1:02.175 volt), de nemcsak a maranellóiakat zavarta az időjárás. Az új sisakdizájnnal előrukkoló Olivier Panis például kifakadt: "Semmi hasznosat nem csináltunk ma. Bütyköltük kicsit a sebességváltót meg a motort, de ezt máskor is megcsinálhattuk volna. Száraz körülményekre lenne szükségünk" - morgott a francia. Szerdára jó időt jósolnak.
Az új McLaren ezúttal rossz oldaláról mutatkozott be, Alexander Wurz senkit nem tudott megelőzni az MP4-19-es volánja mögött.
Jerez, második nap:
1. Davidson (brit, BAR-Honda) 1:26.256 perc (47 megtett kör)
2. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:26.892 (22)
3. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:27.003 (10)
4. Szato (japán, BAR-Honda 1:27.199 (18)
5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:27.452 (50)
6. Montagny (francia, Renault) 1:27.775 (25)
7. Webber (ausztrál, Jaguar) 1:27.855 (43)
8. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:28.483 (26)
9. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:28.663 (28)
10. Alonso (spanyol, Renault) 1:28.705 (7)
11. Panis (francia, Toyota) 1:29.627 (35)
12. Klien (osztrák, Jaguar) 1:30.564 (41)
13. da Matta (brazil, Toyota) 1:31.398 (31)
14. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes MP4-19) 1:32.385 (9)