A Sauber új autójának bemutatásakor (január 12.) jelentette be, anyagi okok miatt nem kíván élni a szabályok adta azon lehetőséggel, hogy péntekenként három pilótával gyakoroljon a szabadedzésen. Mint Peter Sauber csapatfőnök hangsúlyozta, nem térülnének meg a bónusz versenyző szerepeltetésének költségei, s ezt a luxust nem engedhetik meg maguknak akkor, amikor épphogy össze tudták lapátolni az induláshoz szükséges pénzt.
Korábbi cikkünkben már beszámoltunk arról, hogy 2004-ben minden eddiginél szorosabb együttműködés lesz a Ferrari és a Sauber között: a svájciak megkapják az olaszok legújabb fejlesztésű motorját és sebességváltóját, cserébe értékes információkkal (is) fizetnek. Érdekes Felipe Massa személye is, a brazil egyrészt a Sauber hivatalos pilótája, másrészt a Ferrari tesztpilótája lesz idén, s most hasonló szerepkörbe kerülhet Luca Badoer is.
Maranellóból ugyanis (az Autosport értesülései szerint) felajánlották, hogy fedezik a harmadik számú pilóta körözésének költségeit, a beugró az olasz tesztember lenne. Persze, a Ferrari nem önzetlenségből jótékonykodik, gyakorlatilag muszáj ezt tennie: érdekelt ugyanis abban, hogy a Sauber minél több tesztkilométert tegyen meg, a svájci gárda ugyanis egyike azon négynek, amely Bridgestone abroncsokat használ. A befektetés célja tehát egyértelműen újabb információszerzés, Jean Todtéknak ugyanis mindent be kell vetniük, ha idén meg akarják nyerni a gumiháborút.
A Sauberhez (és áttételesen a Ferrarihoz) kapcsolódó hír még, hogy sokan azzal vádolták meg az együttest, a C23-asban a tavalyi Ferrari átfestett változatát tisztelhetjük, s noha Peter Sauber kapásból visszautasította a vádakat, az ügy a Nemzetközi Automobil Szövetség elé került. Az FIA igazolta ugyan, hogy a két autó nem ugyanaz, ugyanakkor hangsúlyozta: valóban meglepően hasonló a két karosszéria...
A barcelonai tesztelés negyedik napján hosszú pihenője után (utoljára a Japán Nagydíjon autókázott) bekapcsolódott a munkába Michael Schumacher is, s visszatérésével egycsapásra véget ért a Williams eddigi fölénye. Ralf Schumacher ezúttal csak a negyedik helyet szerezte meg (bátyja második lett), de az igazi szenzációt Jenson Button szolgáltatta. A BAR angol pilótája alaposan megdöntötte Ralf Schumi szerdai pályacsúcsát, elsőként került az 1:15-ös álomhatár alá. Csak összehasonlításképpen: Schumacher tavaly 1:17.762-es idővel szerezte meg a pole pozíciót.
A BAR hangsúlyozta ugyan, hogy Button gyakorlatilag üres tankkal ment végig a pályán, de eredménye így is figyelemreméltó: különösen annak fényében, hogy Schumacherre nyolc tizedet vert. A német egyébként így sem volt elégedetlen, mint mondta, minden a tervek szerint halad, a csapaton belül a hangulat remek, így nincs miért aggódnia.
Valenciában kedden még az osztrák Alexander Wurz és a spanyol Pedro de la Rosa körözött, szerdától azonban már David Coulthard és Kimi Räikkönen szerepel a McLaren-Mercedes tesztjén, s csütörtökön ismét a skót pilóta volt a gyorsabb. Az idei autóval Coulthard először 1:10.320-as idővel zárt, s három tizeddel előzte meg a világbajnoki pontversenyben tavaly második finn klasszist. A csütörtöki folytatásban a skót versenyző legjobb ideje 1:09.697 volt, míg Ra:ikkönen csak 1:10.068-at ért el.
Mindeközben a barcelonai harmadik helyezett, Fernando Alonso úgy nyilatkozott, korai még világbajnoki címről beszélni, a Renault-nak erre legkorábban 2005-ben lehet esélye. "A mi időnk jövőre jöhet el, előbb fel kell zárkóznunk a nagyokhoz" - mondta a spanyol versenyző az Autosportnak.
Barcelona, negyedik nap:
1. Button (angol, BAR-Honda) 1:14.607 (85 megtett kör)
2. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:15.410 (95)
3. Alonso (spanyol, Renault) 1:15.506 (102)
4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:15.736 (63)
5. Badoer (olasz, Ferrari) 1:15.767 (86)
6. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:15.820 (45)
7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:16.251 (96)
8. Panis (francia, Toyota) 1:16.507 (98)
9. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:16.529 (66)
10. Szato (japán, BAR-Honda) 1:16.560 (90)
11. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:17.173 (144)
12. Montagny (francia, Renault) 1:17.447 (130)
13. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:17.530 (47)
14. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:18.029 (46)
15. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:18.106 (62)
16. Glock (német, Jordan-Ford) 1:18.236 (38)