Ezekben a napokban a hivatalos meghallgatásoknál tart Kanadában a Groupaction nevű reklámcég (ez a vállalat volt felelős a kormányzat szponzorációs kifizetéseiért) ellen indított vizsgálat, s az 1992-es albertville-i téli olimpián biatlonban kétszeres aranyérmes Myriam Bedard ezek egyikén azt állította, hogy Jacques Villeneuve is részese volt a programnak.
Mégpedig nem is "kispályás" szinten, állítólag 12 millió dollárt kapott hazája népszerűsítéséért (pontosabban azért, hogy a "Kanada" szót rávarrták overálljára). Bedard mindazonáltal nem vállalt garanciát szavaira, úgy nyilatkozott, ez az egész szigorúan titkos volt, s ő is csak úgy hallotta ügynökétől, Jean-Marc St. Pierre-től. A Groupaction elnöke, Jean Brault azonnal tagadta, hogy kapcsolat lett volna a cég és Villeneuve között, de a nevezett ügynök, St. Pierre is meglepődött. "Soha nem mondtam Myriamnak, hogy Villeneuve 12 millió dollárt kapott volna. Igazság szerint semmit nem tudok a versenyző reklámszerződéseiről" - nyilatkozta St. Pierre. "Különben is, soha nem láttam 'Kanada' feliratot Villeneuve versenyfelszerelésén."
Villeneuve nem kívánt nyilatkozni az ügyben, menedzsere, Craig Pollock viszont igen. "Kanada soha, semmilyen formában nem támogatta Jacques-ot, pályafutása alatt semmit nem kapott a kormánytól" - háborgott a La Presse hasábjain. "Az egyetlen, amit Kanada megtett, hogy Montrealba vitte az ország futamát, amúgy semmit. És ha Jacques-nak volt is Kanada-logó a szerelésén, az azért volt ott, mert büszke hazájára."
"Az ilyesmi nem reklám. Villeneuve-nek logó, Michael Schumachernek a német zászló szokott a szerelésén virítani, ez pusztán az illető versenyző hazájának azonosítására szolgál" - szólalt meg Eric Schifi, a Kanadai Nagydíj egyik szóvivője is az ügyben.
Ha már Villeneuve mint ex-Forma-1-es szóba került, szóljunk a tavalyi idény két másik szereplőjéről is: Ralph Firman a Dallara Nissan World Seriesben szereplő Gabord Competition együtteséhez, míg Justin Wilson a Champ Carban versenyző Mi-Jack Conquest Racing istállóhoz szerződött.
Paul Ricard-pálya, 3. nap:
1. Button (angol, BAR-Honda) 1:11.047 (119 megtett kör)
2. Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:11.211 (129)
3. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:11.380 (30)
4. Szato (japán, BAR-Honda) 1:11.427 (80)
5. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:11.520 (104)
6. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:12.358 (31)
7. Montagny (francia, Renault) 1:12.468 (134)
8. Zonta (brazil, Toyota) 1:12.585 (94)
9. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:12.641 (110)
A korábbi napok legjobbjai:
kedd: Wurz 1:12.825 (100)
szerda: Pizzonia 1:11.501 (94)