"Ayrton inspirált, és nem csak engem. Egy jelkép volt, rengeteget adott a sportágnak - írta honlapján a Ferrari német sztárja.
A háromszoros világbajnok (1988, 1990, 1991) brazil pilóta 1994. május 1-jén, az imolai San Marinó-i Nagydíjon szenvedett halálos balesetet. A futamot végül - az akkor még a Benetton-Ford színeiben versenyző - Schumacher nyerte, és abban az évben megszerezte pályafutása első vb-címét is.
"Szörnyű hétvége volt, hiszen egy nappal korábban, az időmérő edzésen Roland Ratzenberger is életét vesztette a pályán. Sokkoltak bennünket a történtek" - emlékezett vissza a 35 éves Michael Schumacher, aki bevallotta: olyannyira a hatása alá került az eseményeknek, hogy sokáig azon gondolkozott, befejezi a versenyzést.
Senna halála óta nem történt tragédia az autósport elitkategóriájában. "Úgy gondolom, Max Mosley joggal mondta egyszer azt, hogy Ayrtonnak és Rolandnak köszönhetően a Forma-1 sokkal biztonságosabb lett. A baleseteknek ez az egyetlen pozitív következménye" - tette hozzá Schumacher.
Senna halála még ma is jogi téma. Április elején érkezett a hír, hogy bolognai bíróság újratárgyalja a Forma-1-es Williams-csapat technikai igazgatójának, Patrick Headnek és egykori konstruktőrének, a jelenleg a McLarennél foglalkoztatott Adrian Neweynak az ügyét, akik a vád szerint felelősek a legendás dél-amerikai pilóta haláláért. Senna azután vesztette életét, hogy 220 km/órás sebességgel kicsúszott a pályáról, s az eltört kormányrúd a sisakrostély fölött belefúródott a fejébe.
Az ügyben előbb1997-ben, majd az ügyészség fellebbezését követően 1999 novemberében is felmentették a két szakembert, a római legfelsőbb bíróság azonban formai hibákra hivatkozva megsemmisítette a négy és fél évvel ezelőtti tárgyaláson született döntést.