Kiszivárgott hírek szerint a Toyota a Ferrari babérjaira tör: no nem eredményességben (az még odébb van), a japánok előbb fiókcsapatot szeretnének maguknak. Ahogy a maranellóiak a Sauberrel, a Toyota a Jordannel vagy a Minardival kötne "házasságot".
Korábban beszámoltunk róla, hogy Eddie Jordan már tárgyal is egy esetleges együttműködésről, ám a legfrissebb hírek szerint az ázsiak nem szívesen kötnének üzletet a szerintük "kétes üzelmeket" folytató írrel. Noha Paul Stoddartot is inkább negatív figurának tartják, mégis az ausztrállal kötnének egyezséget.
Mégpedig olyat, amellyel a kiscsapat egyértelműen jól járna, ingyen kapná ugyanis a motorokat. A Minardi jelenleg évi tízmillió dollárt fizet a harmatgyenge Cosworth-erőforrásokért, kell-e mondani, anyagilag és "minőségileg" is jelentősen javulna az istálló helyzete. A szívességért cserébe csupán annyi lenne az együttes dolga, hogy segítse a Toyotát a teszteléseken, valamint, hogy a japánok által kiszemelt fiatal tehetségeknek versenyzési lehetőséget biztosítson. Az újdonsült anyacégnek természetesen beleszólása lenne a csapat belső ügyeibe is.
A dolognak két buktatója azért van: a Minardi jelenleg a Bridgestone-nal áll szerződésben, míg a Toyota Michelin-abroncsokat használ. A különböző márkájú gumik miatt nehéz lenne jól működő együttműködésről beszélni, hiszen igencsak nehézkes lenne a teszteredmények összehasonlítása. Másrészről Japánból is hallani olyan hangokat, amelyek szerint a gárdának saját bajait kellene megoldania (sokak szemét csípi az idei gyenge szereplés), mielőtt motorosztogatásba kezd.
Az f1welt.com megkérdezte a Toyota illetékeseitől, valóban tervez-e a csapat ilyesmit, de ahogy eleinte Ralf Schumacher-ügyben is, határozott tagadás volt a válasz (azóta elismerték, beszéltek a némettel, ahogy másokkal is, de alá senki nem írt semmit). "Csapatunk nem tárgyalt sem a Jordannel, sem a Minardival, nincs konkrét tervünk erőforrásaink értékesítésére" - hangzott a felelet.