Imolában 1979-ben, egy héttel az olasz futam után rendezték az első San Marinó-i Nagydíjat. A verseny az "egy ország, egy Forma-1-es futam" elv alapján nem számított bele a világbajnokságba (merthogy hiába "San Marinó-i" a San Marinói Nagydíj, Imola a miniállamtól néhány kilométerre keletre, azaz Olaszországban van), 1980-ban azonban már nagyon is: Niki Lauda nyerte a premiert.
A ring története bővelkedik a tragédiákban, a legemlékezetesebbek mindezek közül az 1994-esek: ekkor az időmérő edzésen előbb Rubens Barrichello bukott hatalmasat, majd az osztrák Roland Ratzenberger szenvedett halálos balesetet. A versenyen Ayrton Senna lelte halálát, miután a Tamburello-kanyarban a betonfalnak csapódott. A történtek ellenére a San Marinó-i Nagydíjat kedvelik a versenyzők, hiszen csodálatos, erdős környezetben fekszik a pálya, ráadásul gyors is, a fékek óriási igénybevételnek vannak kitéve.
A pálya neve: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Debütálásának éve: 1980
Futamok száma: 24
Aszfaltminőség: kiváló/sima
Ideális gumikeverék: lágy/puha
Gumikopás: közepes
Padlógázarány: 64%
Üzemanyagfogyasztás: közepes
Elérhető csúcssebesség: 325 km/h
Körrekord edzésen: 1:21.091 (Michael Schumacher, Ferrari, 2002)
Körrekord versenyen: 1:22.491 (Michael Schumacher, Ferrari, 2003)
Időeltolódás: nincs
Verseny startja: 14.00
A legutóbbi győztesek:
2003: Michael Schumacher (Ferrari)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Michael Schumacher (Ferrari)
1998: David Coulthard (McLaren-Mercedes)
1997: Heinz-Harald Frentzen (Williams-Renault)
1996: Damon Hill (Williams-Renault)
1995: Damon Hill (Williams-Renault)
1994: Michael Schumacher (Benetton-Ford)
http://www.autodromoimola.com/