Aki azt hitte, hogy Európába érve majd jól kiegyenlítődnek a Forma-1 erőviszonyai, nagyot tévedett. Michael Schumacher ott folytatta San Marinóban, ahol Bahreinben abbahagyta, vagyis kezdésként jól elvert mindenkit. 11 kört tett meg az első szabadedzésen, legjobb ideje 1:20.084 volt, s ezzel nem kevesebb, mint 1,3 másodpercet vert csapattársára, Rubens Barrichellóra. Ritkán látni ilyet, de a harmadik Ralf Schumacher neve mellett 2,1 másodperces hátrány virított.
Baumgartner Zsolt a 25 résztvevőből mindössze a 24. helyet tudta megszerezni (csak a tesztpilóta Bas Leinderst verte meg), ám ennél is szomorúbb, hogy 9,2 (!) másodperces (1:29.312) hátrányt halmozott fel. A másik minardis, Gianmaria Bruni közel másfél másodperccel volt gyorsabb nála.
A második tréningre Schumacher alaposan visszavett a tempóból, ha úgy tetszik, másoknak is lehetőséget adott a bizonyításra. A részsiker végül a BAR-ral szenzációs teljesítményt nyújtó Jenson Button ölébe hullott, de jellemző adat, hogy 1:20.966-os ideje kilenc tizeddel volt rosszabb, mint Schumacher délelőtti eredménye. Az edzésen a BAR mellesleg kettős győzelmet aratott, Szato lett ugyanis a második a már sokat emlegetett Schumacher, s a mclarenes Kimi Räikkönen előtt.
Szerencsére Baumgartner is összekapta magát a délelőtti égés után, 1:25.760-ra javította idejét, ami csupán egy tizeddel volt rosszabb Bruni teljesítményénél. Kiderült, a magyar versenyző az első szabadedzésen még a régi aerodinamikai csomaggal ment, időeredménye azért volt kritikán aluli, a második szabadedzésre azonban a Minardi alsó légterelő lemezt és légbeömlő egységet is cserélt, ettől javultak is az idők. Paul Stoddart rendkívül elégedetten nyilatkozott az új aerodinamikai fejlesztésekről, amelyek segítségével - reményei szerint - a Minardi közelebb kerülhet a többi csapathoz.
"Fárasztó és idegfeszítő napon vagyunk túl, hiszen az utolsó pillanatig kérdéses volt, hogy tudjuk-e használni az új aerodinamikai csomagot" - mondta Baumgartner. "Egy ideig úgy tűnt, hogy csak holnap próbálhatjuk ki, de ez nem lett volna a legszerencsésebb. Végül a hazai pályán szereplő Gimmi már az első tréningen kipróbálhatta az új 'cuccot', míg nekem a második szabadedzésen nyílt erre lehetőségem. Az első gyakorlás eredményei így nem voltak igazán mérvadóak, ezért fordulhatott elő, hogy közel tíz másodperc volt az élmezőnyhöz viszonyított hátrányom. A második szabadedzésre szinte vadonatúj kocsit kaptam, legalábbis én így éreztem, hiszen tényleg sokat javult az autó az előző futamhoz képest. Új az aerodinamika, újak a fékek, és a felnik is újak az autón. Nagy köszönettel tartozom a csapatnak, a mérnököknek, a szerelőknek, akik a két edzés között gyakorlatilag a fél autót kicserélték. Szerencsére az eredmény sem maradt el, hiszen közel négy másodpercet tudtam javítani. A pálya utolsó szektorával különösen elégedett voltam, ott rendre jó időt autóztam. A legutolsó körömben sajnos az első szektort elrontottam, így hiába voltam a második és harmadik szektorban gyorsabb, mint Gimmi, végül ha csak hajszállal is, de mögötte végeztem. Ha nincs az a hiba, három-négy tizeddel jobb lehetne az időm. A két edzés közti szerelés volt az oka annak is, hogy másodjára az egész mezőnyből messze én mentem a legkevesebb kört. Ennek fényében, illetve tudva azt, hogy Bruninak Imola ugyanaz, mint nekem a Hungaroring, egyáltalán nem vagyok elkeseredve, sőt, kifejezetten biztatónak tartom, hogy gyakorlatilag azonos időt autóztunk. Holnap biztosan tovább tudunk javulni, és remélem, hogy meg is lesz ennek a látszatja az időmérőn."
San Marinó-i Nagydíj, 1. szabadedzés:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:20.084 - 11 megtett kör
2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:21.443 - 12
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:22.250 - 13
4. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:22.398 - 20
5. Button (angol, BAR-Honda) 1:22.448 - 10
6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:22.796 - 11
7. Trulli (olasz, Renault) 1:22.927 - 11
8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:23.054 - 4
9. Alonso (spanyol, Renault) 1:23.083 - 13
10. Zonta (brazil, Toyota) 1:23.161 - 20
11. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:23.197 - 8
...23. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:27.933 - 14
...24. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:29.312 - 14
...25. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:29.414 - 19
2. szabadedzés:
1. Button (angol, BAR-Honda) 1:20.966 - 25
2. Szato (japán, BAR-Honda) 1:21.159 - 25
3. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:21.164 - 23
4. Räikkonen (finn, McLaren-Mercedes) 1:21.586 - 18
5. Trulli (olasz, Renault) 1:21.604 - 25
6. Davidson (angol, BAR-Honda) 1:21.643 - 30
7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:21.661 - 25
8. Alonso (spanyol, Renault) 1:21.788 - 25
9. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:21.795 - 17
10. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:22.057 - 24
11. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:22.096 - 20
12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:22.167 - 28
13. Panis (francia, Toyota) 1:22.768 - 22
14. Da Matta (brazil, Toyota) 1:22.780 - 23
15. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:23.043 - 27
16. Klien (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:23.211 - 15
17. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:23.335 - 28
18. Wirdheim (svéd, Jaguar-Cosworth) 1:23.470 - 25
19. Zonta (brazil, Toyota) 1:23.500 - 20
20. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:23.866 - 15
21. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:24.091 - 19
22. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:25.653 - 16
23. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:25.760 - 10
24. Leinders (belga, Minardi-Cosworth) 1:27.025 - 22
Glock (német, Jordan-Ford) mért kör nélkül