Amennyiben az FIA mai, monte-carlói konferenciáján a csapatfőnökök és tulajdonosok rábólintanak Max Mosley elnök Imolában bejelentett radikális szabálymódosítási tervére, alapjaiban változik meg a sportág jövője. Mert Mosley bizony alaposan le akarja faragni a költségeket, ennek érdekében 2008-tól (de egyetértés esetén akár 2006-tól) alig lehetne tesztelni (kilométerben határoznák meg a limitet az eddigi "napi elszámolás" helyett), a motoroknak a jelenlegi egy helyett két versenyhétvégét kellene kibírniuk, futam közben nem lehetne kereket cserélni (csak defekt esetén) stb. De Mosley technológiai szinten is változást akar, a háromliteres, V10-es motorok helyett a jövőben 2,4-es V8-asokat lehetne használni, a szervókormány, kipörgésgátló eltűnne, s sebességet váltani is csak manuálisan lehetne. A tempó lassítása végett az első kerekek szélességét csökkentenék, a hátsókét növelnék. Mosley egy gumiszállítót, ellenben a jelenleginél több istállót, valamint új rendszerű időmérő edzést látna szívesen.
Az új szabályok megtárgyalása mellett szó lesz a nagy autógyártók által tervezett új sorozatról, a GPWC-ről is, amelynek egyes források szerint a végzetet jelentené, ha az illetékesek megszavazzák a Mosley-tervet. Erre márpedig jó esély van, az előzetes felmérések szerint ugyanis a csapatoknak alapvetően nincs kifogásuk az új szabályok ellen, csupán kisebb kérdésekben várhatók viták.
"Előbb-utóbb a csapatok és gyártók mindegyike be fogja látni, hogy tarthatatlanok a Forma-1 jelenlegi állapotai, az egész sportág pazarolja a pénzt. Ez nem tartható tovább" - mondta Mosley. Döntési kényszer mindenesetre nincs, a jelenlegi Concorde-egyezmény ugyanis 2007 végéig érvényes. Mosley különben nincs kibékülve ezzel a szerződéssel, korábban világossá tette, azt szeretné, ha a csapatok két megállapodást kötnének a jövőben, egyet az FIA-vel, egyet a Forma-1 jogtulajdonosaival. Így tisztább viszonyok alakulnának ki.