"A safety car mellett az orvosi és a gyors beavatkozású csoport autója is késedelem nélkül ment ki a pályára. A baleset helyszínére a legközelebb tartózkodó orvosi kocsi ért először, vagyis teljesítette a követelményeket, s azt is, hogy két percen belül legyen a sérültnél" - szögezte le az FIA képviselője.
A körházból hétfőn kiengedett Ralf Schumacher (Williams-BMW) az indianapolisi verseny 10. körében hatalmas sebességgel a védőfalnak csapódott, s - mivel az orvosok a lehető legalaposabban próbálták ellátni - hosszú ideig nem emelték ki az autóból. Akkor sokan bírálták a futam illetékeseit, úgy vélték, hogy lassú volt a mentés.
A nemzetközi szövetség szóvivője ugyanakkor kiemelte, hogy a látszat ellenére minden jól működött, csak specialisták, vagyis az orvosi személyzet tagjai nyúltak Ralf Schumacherhez, hiszen elképzelhető, hogy a szakképzettség hiánya súlyos következményekkel járt volna.
"A versenyt csak akkor kellett volna félbeszakítani a piros zászlóval, ha túlságosan veszélyes lett volna a folytatás, vagy ha valamilyen ok miatt a pálya bizonyos részén nem haladhattak volna át az autók" - tette hozzá a szóvivő.