A Hockenheimring eredetileg a Mercedes tesztpályája volt, 1970-ben kapcsolódott be a Forma-1 vérkeringésébe, a Nürburgring átépítése miatt. 1977-ben aztán újra itt randevúztak a száguldó cirkusz sztárjai, miután Niki Lauda 1976-os, majdnem halálos balesete után még csak a Nürburgring közelébe sem kívántak menni. A '77-es viadalt egyébként éppen Lauda nyerte...
A régi, "erdei" egyenesekkel operáló Hockenheimringből aztán 2002-ben modern pályát csináltak. Hosszúságát 4474 méterre faragták le a korábbi 6815-ről, így a lelátókon ülő nézők előtt az eddigi 45 helyett 67-szer robognak el a versenyzők (mármint a vasárnapi futamon). Az új hajtűkanyarokkal (és tribünökkel) a pálya egyébként előnyére változott, a nézők és pilóták számára is élvezetesebb lett a futam.
A "Hockenheimring Baden-Württemberg" 14 méter széles, hatalmas bukóterei jóvoltából Schumacherék bátran nyomhatják rajta a gázt. A pálya legizgalmasabb pontja a kilométerhosszú "parabolikát" lezáró hajtűkanyar, amely előtt 70 kilométeres sebességre kell lelassítani.
A pálya neve: Hockenheimring Baden-Württemberg
Debütálásának éve: 1970
Futamok száma: 27
Aszfaltminőség: kiváló/sima
Ideális gumikeverék: középkemény
Gumikopás: közepes
Padlógázarány: nincs adat
Üzemanyagfogyasztás: nincs adat
Elérhető csúcssebesség: 330 km/h
Körrekord edzésen: 1:14.389 (Michael Schumacher, Ferrari, 2002)
Körrekord versenyen: 1:14.917 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2003)
Időeltolódás: nincs
Verseny startja: 14.00
A legutóbbi győztesek:
2003: Juan Pablo Montoya (Williams-BMW)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Ralf Schumacher (Williams-BMW)
2000: Rubens Barrichello (Ferrari)
1999: Eddie Irvine (Ferrari)
1998: Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
1997: Gerhard Berger (Benetton-Renault)
1996: Damon Hill (Williams-Renault)
1995: Michael Schumacher (Benetton-Renault)
1994: Gerhard Berger (Ferrari)
http://www.hockenheimring.de