Vágólapra másolva!

Az új CCV-rendszerben (Closed Centre Valve) 150 bar nyomásig a hidraulikát szabályzó szelep zárva marad, így kevesebb erőt igényel a korábbi Forma-1-es szisztémáknál.

A Minardi megbízott technikai igazgatója és kutatás-fejlesztés részlegének főnöke, John Davis, bábáskodott a CCV 1990-es évek eleji megszületésénél. A rendszert - mely különösen hasznos a legújabb szabályok mellett - persze alaposan továbbfejlesztették az elmúlt évtizedben.

Az elektronikus szervót 2002-től betiltották, ezért néhány csapatnak (többek között a Ferrarinak) újra kellett terveznie kormányművét, míg másoknál egyáltalán nem használtak korábban rásegítőt. Utóbbi kategóriába tartozott az idén számos lényeges technikai újítást bevezetését tervező Minardi is.

A faenzai csapat talált egy komoly támogatót is, az ausztrál HealthyCo társaságban. A csak természetes alapanyagokból készült élelmiszereket forgalmazó céget 1989-ben alapította Ashley Perry, és a megállapodással a cég sikeres európai terjeszkedését kívánja megalapozni.

[stefano.nuovolacchi]

Korábban:

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!