Múlt hét pénteken rövid hírben már beszámoltunk arról, hogy Jenson Button a következő idényt a Williams-BMW-nél kezdi. Nos, az azóta eltelt néhány napban óriási vita bontakozott ki az angol átigazolási ügye körül, a BAR és a Williams is mondta a magáét. Röviden összefoglalva: Button jelenlegi együttese azt hangoztatta, a következő esztendőre is érvényes szerződése van a pilótával, míg a kék-fehérek válaszul közölték, opciós joga valóban volt a BAR-nak 2005-re, csakhogy ezt elfelejtette idejében érvényesíteni.
Sir Frank Williams jogászai a kengyelfutó gyalogkakukk sebességével csaptak le a lehetőségre s csábították a gárdához Buttont, aki elismerte a szerződéskötés tényét. David Richards, jelenlegi munkaadója azóta is tépi a haját dühében, s ragaszkodik a BAR eredeti álláspontjához.
A jogi vitához hozzászólt a Forma-1 mindenható ura, Bernie Ecclestone is, aki eltiltással fenyegette meg Buttont. "Az ilyen esetek tisztázására alapítottuk 1992-ben a Contract Recognition Boardot (CRB, szerződésfelügyelő testület), amelyhez a csapatoknak kérés nélkül meg kell küldeniük a pilótákkal kötött megállapodásokat" - közölte Ecclestone. "Amennyiben Genfben megállapítják, hogy Button szerződésszegést követ el a Williamshez történő igazolásával, elveszítheti szuperlicencét is, azaz egyáltalán nem ülhet autóba a következő esztendőben."
Nos, kedd délután a BAR megkapta a CRB írásos állásfoglalását, a testület szerint Buttonnak érvényes szerződése van 2005-re, azaz nem mehet sehova. A brackleyiek diadalittasan álltak a sajtó elé, s közölték, számukra az ügy itt véget ért. A Williamsnek azonban erre is volt válasza: "A CRB az FIA-tól teljesen függetlenül működő intézmény, így a BAR részéről hazugság hivatalosnak beállítani állásfoglalását" - áll közleményükben. Tudatják továbbá, hogy a CRB csak vizsgálódhat, nem ítélkezhet, s hogy a társaságnak 2002. október 22-én átadtak egy Buttonnal kötött szerződést. A Williams újfent kiemelte, hogy a BAR nem élt opciós jogával, így Button szabadon igazolhatóvá vált, azaz a szabályoknak megfelelően járt el. "Jenson 2005-től nálunk akart versenyezni, s szerződéses helyzete ezt lehetővé is tette" - szögezik le a williamses PR-osok, akikre még bizonnyal nagy közleménycsata vár a BAR munkatársaival.
Hogy a BAR keddi napja végleg tönkre legyen téve, arról az FIA gondoskodott, elutasította ugyanis az istálló óvását, így továbbra sem engedélyezik az elektronikus forgatónyomaték-kiegyenlítő rendszert. Csak emlékeztetőül: a Német Nagydíj szabadedzésein találtak az FIA illetékesei - az első kerekeket nézegetve - az új megoldásra, s azon nyomban meg is tiltották a használatát. "A felek meghallgatása és számtalan dokumentum átvizsgálása után mondtuk ki a végső szót, amely ellen fellebezésnek helye nincs" - zárta rövidre a témát az FIA. Még egy utolsó, BAR-hoz kapcsolódó hír: David Richards bejelentette, nem tárgyalt Mika Häkkinennel, nem is áll szándékában, nehezen hihető hát, hogy a finn pilóta csapatában tér vissza. Häkkinen ezzel szemben korábban azt mondta, tárgyalt a gárdával.