A Minardi-Cosworth két pilótája kezdte a kvalifikációt, Baumgartner javított délelőtti eredményén, az olasz Gianmaria Bruni viszont hibázott az első kanyarnál, majd lecsúszott az ívről is, így nem tudta megelőzni magyar csapattársát.
A faenzai istálló duóját a Jaguar-Cosworth két pilótája, az osztrák Christian Klien és az ausztrál Mark Webber követte, s mindketten fölényesen kerültek Baumgartnerék elé. A skót David Coulthard ezúttal sem okozott "kellemes" meglepetést: közepesen teljesítette gyors körét.
A második csoportból Giorgio Pantano (Jordan-Ford) száguldott ki elsőként a bokszutcából és a friss aszfaltozás környékén nagyot csúszott. A következmény: gyenge eredmény. Nick Heidfeld ugyanazt a hibát követte el, mint Pantano, s ő sem tudta felülmúlni Webbert.
Az edzés második kvintettjét a spanyol Fernando Alonso (Renault) zárta, s a tavalyi győztes, igazolva a papírformát, elsőként 1:20 perc alá kerülve vette át a vezetést.
A következő ötösből Kimi Räikkönen kezdett, de nem tudott Mercedesével Alonso elé kerülni, ráadásul Antonio Pizzonia is gyorsabb volt nála. Jarno Trulli (Renault) hibát-hibára halmozott - igaz, az eső is elkezdett cseperegni - s időlegesen a harmadik helyet tudta megszerezni. Jenson Button viszont semmit sem bízott a véletlenre, ragyogóan hajtott, átvette a vezetést, s idejénél az utána következő Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) is rosszabbat produkált.
Az utolsó csoport nyitóembere, Szato Takuma nagyszerűen kezdett, s bár ráhajtott a műfűre, de így is megtartotta előnyét, az addigi legjobb lett. Mint később kiderült a japán pilóta ideje a harmadik helyre volt jó a végelszámolásnál. Giancarlo Fisichella (Jorda-Ford) többször is megcsúszott, közepes eredménnyel zárt, míg a brazil Felipe Massa (Sauber) "stratégiai okokból", azaz motorcsere miatt, ki sem ment a pályára.
Az időmérőt a Ferrari két sztárja, Michael Schumacher és Rubens Barrichello zárta: a hatszoros világbajnok német pilóta simán az élre került, s még a Hungaroring "specialistájának" számító brazil csapattársa sem tudta megelőzni.