Eddie Jordan alakulata gyakorlatilag végigszenvedte a 2004-es esztendőt, állandóan anyagi gondokról szóltak a hírek. A Ford bejelentése, mely szerint kiszáll a száguldó cirkuszból, majdnem végleg betette a kaput, brit lapértesülés szerint azonban biztosított az istálló jövője.
Régóta beszédtéma, hogy a Toyota húzza ki a pácból a csapatot, ám a Japán Nagydíj hétvégéjén ezt határozottan cáfolta a japán istálló csapatfőnöke, Tomita Cutomu. "Kizárt, hogy motort szállítsunk egy másik istállónak" - mondta akkor. "Elméletileg lehetséges a dolog, csakhogy 2005 túlságosan közel van, nem áll rendelkezésünkre elegendő felkészülési idő."
Két héttel később, a Brazil Nagydíj helyszínén, az új szabályok és a csapatok költségcsökkentési tervének bejelentése után már egész mást lehetett hallani az ázsiaiak táborából, késznek mutatkoztak a segítségre. "Mindig hangoztattuk, krízis esetén készek vagyunk támogatást nyújtani az arra rászorulóknak" - lepte meg a sajtót John Howett elnök. "Volt már egy-két tapogatózó megbeszélés, konkrétum viszont még nem hangzott el."
Szinte biztos, hogy Toyotáék a Jordannel tárgyaltak, s az is valószínű, karnyújtásnyira kerültek a megegyezéstől. "Jelen pillanatban jóval optimistább vagyok a jövőt illetően, mint eddig" - támasztotta alá a feltételezéseket Ian Phillips marketingigazgató a The Guardian című lapnak adott nyilatkozata. "99 százalékig biztos, hogy jövő márciusban a Jordan ott lesz a melbourne-i idénynyitón. Idegtépő heteken vagyunk túl, de most már a jövőre koncentrálunk."
Az erőforrásokért a Jordannek kevesebbet kell fizetnie, mint amennyit a Cosworth kért (azaz tízmillió dollár alatt lehet a végösszeg), cserébe viszont szerződést kell kínálnia a Toyota eddigi tesztpilótájának, Ryan Briscoe-nak. Az ausztrálnak szerződése van a 2005-ös szezonra, emberből viszont túl sok van jelenlegi csapatában, így jövőre nem jut neki autó. A Toyota megígérte neki, segít a helyzet megoldásában, s a jelek szerint sikerült is csapatot találnia számára.
Az Autosport szerint közben a Cosworthra is sikerült már vevőt keríteni. Az új tulajdonos az a Kevin Kalkhoven lehet, akinek cége, az Open Wheel Racing Series januárban átvette a csőd közeli helyzetbe került CART-sorozatot. Kalkhoven állítólag megígérte, a Cosworth nem hagy fel a Forma-1-es motorok gyártásával, a Jordannel és a Minardival is kész a további együttműködésre.