Az örök optimista Rubens Barrichello megint megpróbálja. Nem érdekli, hogy Michael Schumacher évek óta messze előtte jár, hogy csak akkor nyerhet, ha a csapatvezetés is úgy gondolja, meg van győződve róla, idén jó esélye van a világbajnoki címre.
"Remélem, hogy a szezon végén én leszek a jobb" - fogalmazott Barrichello a Ferrari hagyományos, Madonna di Campiglio-i sajtópartiján. "Tudom, hogy képes vagyok legyőzni Michaelt, ha nem hinnék ebben, nem maradtam volna a csapatnál. A világbajnoki címet nem (mindig) a legtöbb győzelmet számláló pilóta nyerni, hanem aki rendszeresen pontszerző helyen tud végezni."
Barrichello elárulta, ahogy eddig, úgy a Ferrari idén is ugyanazt a technikát adja majd alá, amit a nagy Schumacher kap, mi több, elméletileg egyenlő elbánásra is számíthat. Gyakorlatilag ez a mondat minden év elején elhangzik, de csak az első "rázós" szituációig marad érvényben.
Amikor a ferrarisok egyetértenek
Schumacher és Barrichello egyaránt azt szeretné, ha a Williams Nick Heidfeldet választaná Mark Webber csapattársának. "Nick roppant tehetséges pilóta, remélem, a kék-fehérek jó döntést hoznak" - mondta Schumacher. Barrichello ehhez annyit tett hozzá, "Heidfeld megérdemelné a szerződést, nagyszerű alakja a Forma-1-nek." A versenyfutás másik résztvevője a tesztpilóta Antonio Pizzonia.Barrichello a hiányzó világbajnoki cím ellenére is büszke a Ferrarinál töltött öt évére, s már készül az új szabályok jelentette kihívásra. "Maximálisan elégedett vagyok azzal, amit a maranellóiakkal elértem" - mondta a kilencszeres futamgyőztes. "A múlttal azonban már nem szeretnék foglalkozni, készülök az idénynyitóra: az Ausztrál Nagydíjig az eddigitől jelentősen eltérő vezetési stílust kell megtanulnia mindenkinek, az új aerodinamikai előírások nagy mértékben befolyásolják az autók viselkedését. Mostantól többet kell a fejünket, mint a lábunkat használnunk."
Ugyanezen a rendezvényen Jean Todt megerősítette, amit Ross Brawn agytröszt és Rory Byrne főtervező már hónapokkal ezelőtt kikotyogtak: a Ferrari az új szabályok szerint átalakított tavalyi versenygépével, az F2004B-vel kezdi a szezont. "Az első négy futamon a tavalyi autóval indulunk, Barcelonában jöhet az F2005-ös" - nyilatkozta Todt, aki nehéz évre számít. "Senki ne számítson a 2004-es tarolás megismétlésére! Hihetetlenül nehéz bajnokság áll előttünk, talán az eddigi legnehezebb, ennek három oka van. A motor, amelynek már két versenyhétvégét kell kibírnia, a gumik, amelyeknek bírniuk kell az időmérő és a futam jelentette megterhelést, valamint az új szabályok. Az aerodinamikát érintő módosítások miatt a leszorítóerő jelentősen csökkent, az autókat emiatt nehezebb vezetni, s egyelőre senki sem tudja, a versenyeken ebből mi fog kisülni."