Eddie Jordan régóta próbált megszabadulni gyakorlatilag csak veszteséget termelő együttesétől, az elmúlt hetekben számos hír látott napvilágot a lehetséges vevőkről. Egy ideig úgy tűnt, a Forma-3000-es Arden-istállót irányító Christian Horner lesz a befutó, Jordan azonban cáfolt, a szakember pedig a Red Bull csapatfőnöke lett.
Az Autosport írta meg először, hogy orosz üzletemberek egy csoportja, akik egyébként a száguldó cirkuszhoz eredetileg 2006-ban csatlakozni kívánt Midland-istálló mögött is állnak, felvették a kapcsolatot Jordannel, s noha az ír elsőre ezúttal is tagadott, hétfőre hivatalossá vált a tulajdonosváltás. Az Alexander Shnaider vezette, 49 százalékos részesedést szerzett befektetőcsoport egyelőre nem kap teljhatalmat, 2005-ben még Jordan Grand Prix néven indul az együttes, az autó kódjele Jordan-Toyota EJ15 lesz.
Shnaiderék 2006 elején veszik át véglegesen a Jordant, amely csak akkor vesz majd búcsút a Forma-1-től. "35 évet áldoztam életemből a versenyzésre, fantasztikus időket tudhatok a hátam mögött" - kommentált Eddie Jordan. "Az elmúlt 14 évben abban a szerencsében lehetett részem, hogy az elitkategóriába is belekóstolhattam; örök emlék marad számomra, hogy 1998-as első futamgyőzelmünkkel sikerült megtörnünk az élcsapatok egyeduralmát."
Az üzlet nyélbe ütésében természetesen szerepe volt Bernie Ecclestone-nak is, aki amolyan közvetítőként segédkezett. "Köszönetet kell mondanom Ecclestone-nak, hogy bemutatott Shnaidernek, biztos vagyok benne, hogy a Midland révén az eddiginél jóval erősebb lesz a gárda. Számtalan érdeklődővel tárgyaltam az elmúlt hetekben, hiszem, hogy a legjobb emberekkel állapodtam meg: célratörő mentalitásuk egészen megragadott, éppen erre van szüksége a csapatnak."
Jordan hálálkodott még egy sort a szponzoroknak, támogatóknak és családjának, utóbbinak elsősorban azért, amiért "megértéssel fogadta, hogy a munkám egyben hobbim is, és segített mindenben, amiben csak tudott. Örülök, hogy a Jordan név egyelőre nem tűnik el, s örömmel erősíthetem meg azt is, hogy teljesen nem hagyom el a csapatot." Jordan a korábbi híreknek megfelelően kereskedelmi igazgató lesz, azaz a szponzorok felkutatásáért és a pénzügyekért lesz felelős.
Arról egyelőre nem érkezett jelentés, hogy Jordan mennyi pénzért engedte át Shnaideréknek csapatát, annyi azonban bizonyos, hogy 48 millió dollárnál kevesebbért. Ennyit kellett volna ugyanis a Midlandnek 2006-ban új belépőként fizetnie, s a televíziós bevételekből való részesedés 2008-ig tartó tilalma mellett várnia kellett volna a Forma-1-es bizottsági tagságra is. "Elégedett vagyok, hiszen a tervezettnél korábban csatlakozhatunk a száguldó cirkuszhoz. Tanulóév áll előttünk, amely után egyenlőkként indulhatunk harcba a riválisok ellen. A tervünk, hogy nulláról építjük fel az istállót, a mai bejelentéssel csupán jelentéktelen mértékben változott, minden az eddigiek szerint megy tovább." Azaz Shnaider továbbra is a Dallarával képzeli el a jövőt, amely a korábbi bejelentés szerint a Midland-kasztnikat építi majd.
A hír egyébként érinti a Jordan egyik autójára aspiráló Baumgartner Zsoltot is, könnyen elképzelhető ugyanis, hogy mégsem jut neki hely a "sárgáknál". Régóta beszélik, hogy a Toyota a motorért cserébe "jelölhet" egy pilótát (ez egy), Shnaiderék pedig kezdettől fogva hangoztatják, hogy orosz pilótát szeretnének a száguldó cirkuszban látni (ez kettő).