Elszámította magát Max Mosley: az FIA elnöke biztosra vette, hogy múlt hét eleji kirohanását komolyan veszik a csapatok, s megjelennek a szövetség pénteki ülésén, mi több, titkon abban is reménykedett, a Ferrari után mindenki aláírja az új, 2012-ig szóló Concorde-egyezményt.
Az istállók azonban megmakacsolták magukat, s a szövetséggel mostanában feltűnően jó viszonyt ápoló Ferrari kivételével nem mentek el Londonba. Elsősorban azt sérelmezik, hogy az FIA nem egyeztette velük a maranellóiak által aláírt új "alapszerződést", s nem értenek egyet azzal sem, hogy Mosley egyszemélyben akarja átírni a szabályokat. Szerintük a komolyabb változtatási terveket előbb a Forma-1-es bizottságban kell megtárgyalni, felsőbb szintre csak akkor kerülhetnek, ha itt zöld utat kapnak. Távolmaradásukkal valószínűleg sikerült kikényszeríteniük, hogy Mosley a közeljövőben összehívja a bizottságot.
A hírek szerint egyébként az elnök kedélyes hangulatban társalgott Jean Todt csapatfőnökkel, Ross Brawn technikai igazgatóval, valamint a rajtuk kívül megjelent Charlie Whiting versenyigazgatóval, látszólag nem zavarta a többiek bojkottja. A költségcsökkentés egyik sarokpontja a tesztek számának csökkentése, kilenc együttes éppen a múlt héten egyezett meg abban, hogy idén csak harminc napot gyakorol. A Ferrari nem írta alá az erről szóló "szándéknyilatkozatot", az olaszok korábbi javaslata szerint nem napi, hanem kilométerlimitet kellene bevezetni. (A terv 15 ezer kilométert irányzott elő minden csapatnak és gumigyártónak, de a többiek természetesen azonnal elutasították, hiszen a Bridgestone kiváltságosként kezeli a Ferrarit. Véleményük szerint a japán gyár a maranellóiaknak "adományozta" volna kerete döntő többségét, így Schumacherék ismét csak előnybe kerültek volna.)
Hogy teljes legyen az összhang a Ferrari és az FIA között, Mosley kijelentette, hogy a világbajnok elképzelését támogatja. "Nem teljesen abban a formában, ami korábban elhangzott, de szerintem ez egy járható út" - mondta Mosley. "A Ferrari egyértelműen a tesztkorlátozás mellett van, nagy kár, hogy a többiek nem jöttek el, s nem győzödhettek meg erről saját maguk is. Számomra nyilvánvalóak a Ferrari javaslatának előnyei: a harminc nap nem szolgálja a kiscsapatok érdekeit, anyagi gondok miatt amúgy sem tudnának annyit gyakorolni. A nagyobbaknak gazdaságtalan az új rendszer, arról nem is beszélve, hogy közbeszólhat az időjárás: egy kis eső, s már el is szállt egy tesztnap."
Mosley mindemellett világossá tette, szükség van a kemény hangnemre és az új szabályokra. "Akármi is történt, ez a béke kezdete. Szerintem a csapatok hamarosan felismerik, hogy minden amit teszünk, a Forma-1 eredményesebb működése érdekében történik. 2008-tól új időszámítás kezdődik, üdvös lenne, ha a jelenlegi résztvevők közül előbb-utóbb mindenki aláírná az új Concorde-szerződést. Ami a szabályokat illeti, ezeket az FIA fogalmazza meg, minél előbb, annál jobb. A változások kizárólag a költségcsökkentést szolgálják, ez az egész sportág érdeke."