Motorok, amelyeknek két versenyhétvégét kell kibírniuk. Gumik, amiknek bírnia kell az időmérő és a verseny jelentette megterhelést is. Csupán két újdonság a Max Mosley vezette Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2005-től érvényes új szabályaiból, amelyek ellen a sportág rajongói mellett több pilóta is kifogást emelt.
Legutóbb a Williams újonca, Mark Webber adott hangot nemtetszésének, az ausztrál szerint nem járja, hogy az FIA le akarja lassítani az F1-et. "Ez a sportág a gyorsaságról szól" - kezdte Webber. "Nem értem például, miért kell majd a V10-esek helyett V8-as erőforrásokat használnunk 2006-tól, a mostani motorok olyan szépen szólnak. V8-ast meg az ember saját kocsijában is hallgathat, amennyiben van rá pénze és igénye."
Webber főleg az idei szezontól érvényes szabályoktól van kiakadva. "Mindösszesen egy garnitúra gumi az egész versenyre? Ez egyszerűen nevetséges. Az igazi versenyzők számára ez a legkevésbé ideális megoldás."