A faenzai istálló 2005-ös konstrukciója csak az április 22-24-i San Marinói GP-re készül el, ezért az idény első három versenyén a PS04B-t szeretné használni. Ez akkor valósulhat meg, ha a többi csapat beleegyezik, hogy az autó nem felel meg az idén vonatkozó technikai előírásoknak. Az F1 mezőnyét alkotó istállók közül nyolc elfogadta a Minardi kérését, a Ferrari azonban még nem, s emiatt "akadékoskodhat" az FIA.
"Nem volt előzetes megállapodás, így ha a Minardi a 2004-es autó módosított változatával megy Melbourne-be, akkor a két versenyző nem hagyhatja el a rajtvonalat" - jelentette ki Max Mosley, az FIA elnöke. Stoddart erre azonnal leszögezte, a végsőkig harcolni kíván. "Remélem, hogy végül nem kell bírósághoz fordulnom, szeretnék hinni ebben. Készen állunk a helyzet megoldására, még az is elfogadható lenne, ha óvás alatt indulnánk Melbourne-ben" - mondta Stoddart.
A Minardinál egyébként még az sem dőlt el, hogy ki lesz a holland Christijan Albers versenyzőtársa a 2005-ös futamokon. Csak annyi biztos, hogy kedden Ausztriában sajtótájékoztatóra kerül sor, ez valószínűsíti Patrick Friesacher szerződtetését, de kérdéses, hogy futamokon is indulhat-e, vagy csak a pénteki teszteken számítanak rá (utóbbi variáció tűnik valószínűbbnek). A versenyek közötti időszakokban a magyar licenccel rendelkező izraeli Chanoch Nissany is segíti a Minardit a teszteléseken. Internetes hírek szerint Baumgartner Zsolt neve is újra szóba került az istállónál, a magyar pilóta szerezte tavaly a csapat egyetlen pontját.