Február óta nem titok, hogy a BMW és a Sauber egy esetleges együttműködésről tárgyal, s noha Frank Williams szerint a megállapodás megköttetett, azóta sem jelentett be a két fél semmit hivatalosan. Dr. Mario Theissen, a BMW motorsport-igazgatója a múlt hónapban cáfolta, hogy megtörtént volna a szerződéskötés, egyes spekulációk szerint az egész titkolózás arra utalhat, hogy a bajoroknak komolyabb terveik vannak a Sauberrel. Ha pedig ez így van, abból a Williams vélhetően csak rosszul jöhet ki.
Peter Sauber februárban nem akart elkiabálni semmit, úgy fogalmazott, csak akkor nyilatkozik érdemben, ha sikerül mindenben megegyeznie a BMW-vel. A legfrissebb pletykák szerint a hosszas tárgyalássorozat arról szól, hogy az autógyár résztulajdonosként szálljon be a Sauberbe, idővel saját alakulatává formálva. A svájciak sosem csináltak titkot abból, hogy szívesen összeállnának egy nagy gyárral, ugyanakkor azt is világosan közölték, Hinwilből semmilyen körülmények között nem szándékoznak távozni. A BMW-nek ez a feltétel állítólag nem okoz gondot, a svájci város és München között ugyanis nincs kifejezetten nagy távolság.
Villeneuve elégedetlen a Sauberrel
Jacques Villeneuve kijelentette, "sok dolga" lesz még neki és a csapatnak is, ha a C24-essel tartósan jó eredményeket szeretne elérni. "Nem megy minden könnyen, amikor valaki csatlakozik egy új istállóhoz. Előbb meg kell értenie a csapat felépítését, meg kell ismernie mindenkit, majd ebből megpróbálni kihozni a legjobbat" - fogalmazott Villeneuve weboldalán, aki a C24-es kis leszorítóerejét okolta azért, hogy a múlt vasárnapi Ausztrál Nagydíjon a negyedikről a 13. helyre esett vissza. "Az autó egyszerűen túl lassú volt. Ezzel együtt sem aggódom, néhány futam és minden rendben lesz."Peter Sauber jelenleg 36,75 százalékát birtokolja saját istállójának, a maradék 63,25 százalék a Credit Suisse kezében van. A bankcsoport ezt a pakettet a Red Bulltól vette át akkor, amikor Dietrich Mateschitz - megelégelve, hogy nincs beleszólása a csapat ügyeibe - a kiszállás mellett döntött, ezt a megoldást mindenki csak átmenetinek gondolta.
Elméletileg elképzelhető, hogy a BMW felvásárolja a Credit Suisse részesedését, átnevezi az együttest és megtartja főnöknek Saubert, akinek részvényeitől nem kellene megválnia. Amennyiben ez megtörténik, az a BMW-Williams kapcsolat végét jelentené: ez egyrészt valószínűtlennek tűnik, a felek közötti szerződést ugyanis 2009-ig meghosszabbították, másfelől viszont nagyon is elképzelhető, mert akkoriban éles vita bontakozott ki a BMW és a Williams között.
A müncheniek szerették volna, ha többségi tulajdonosként irányíthatják a kék-fehéreket, a 70 százalékot birtokló Sir Frank Williams és a harmincszázalékos Patrick Head azonban nem voltak hajlandóak eladni három évtizedes munkájukat csak azért, hogy kicsivel több pénzhez jussanak. Ez a fiaskó az akkori BMW-motorsport-igazgató, Gerhard Berger állásába került.
"Természetesen kulcskérdés, hogy még egyszer belemennénk-e egy olyan kapcsolatba, mint amilyet most a Williamsszel folytatunk" - nyilatkozta Theissen. "Elképzelhető, hogy a partneri viszony helyett inkább saját csapattal induljunk a Forma-1-ben, de abba most nem szeretnék belemenni, hogy ez a kék-fehérektől történő válásunkat is jelenti-e. Célunk, hogy élcsapat legyünk, ez tavaly nem feltétlenül jött össze; ha ebben a formában később sem sikerül, akkor át kell gondulnunk F1-es stratégiánkat."
A Motorsport aktuell értesülése szerint a BMW már jövőre kivásárolja magát a Williamsszel kötött kontraktusból, s a Sauberrel áll össze. Frank Williamsnek ez esetben Cosworth-motorokkal kell beérnie, szakmai berkekben nyílt titoknak számít, hogy ez ügyben már voltak tapogatózó tárgyalások. Amennyiben a BMW komolyan gondolja a váltást, legkésőbb két-három hónap múlva végleges döntést kell hoznia.