"Már tavaly év vége óta zajlanak a tárgyalások a BAR-Hondával. Szakmailag nagyon komoly előrelépés lenne, ha csatlakozhatnék hozzájuk" - mondta Baumgartner, aki egyelőre kiszorult az autósport elitkategóriájából. "A Honda rendkívül erős és komoly alakulat, nagyságrendekkel előrébb tart a Forma-1-ben, mint tavalyi csapatom, a Minardi. Úgy érzem, hogy az elmúlt év után a Minardival csak jóval előnyösebb feltételekkel lett volna szabad szerződnöm. A magam részéről, úgy gondolom, mindent megtettem, de ebből az autóból - sajnos - nem lehetett többet kihozni."
Ennek ellenére sokáig úgy tűnt, hogy Baumgartner a faenzaiaknál marad az idei esztendőre is, a tárgyalások azonban végül megrekedtek. Mint most kiderült, a magyar pilóta már korábban is sejtette, hogy Stoddart együttese az év elején "fényévekkel" lesz lemaradva a többiektől, így menedzsmentje inkább az egyik Jordan volánját vette célba.
Rick Gorne jó kapcsolatokat ápol Eddie Jordannel, esetleg rá is tudta volna "tukmálni" Baumgartnert az írre, csakhogy jött az orosz Midland, amely megvásárolta a csapatot, az új vezetés pedig hozta saját embereit. A magyar pilótával a Midland tesztpilótaként sem számolt.
Baumgartner elmondta, hogy a BAR-Honda mellett a tengerentúli Champ Car-sorozat három alakulatától - a HVM-től, a Valker Racingtől és a Conquesttől - is kapott figyelemre méltó ajánlatot: "Versenyzői szerződést kínáltak, ráadásul nagyon tisztességes premizálási rendszerrel." Baumgartner álma ezzel együtt is a Forma-1, esélyei nem is rosszak. Gorne tudniillik jóban van a BAR-ral is, mást ne mondjunk, annak idején részt vett az alakulat megalapításában is. Baumgartner tesztpilótai esélyeit javíthatja, hogy Jenson Button nagy valószínűség szerint 2006-ban már a Williams versenyzője lesz, átadva helyét a mostani elsőszámú teszternek, Anthony Davidsonnak.
Gorne tárgyalt más istállókkal is: az egyik nagycsapattal a szezonkezdet előtt majdnem megegyezett, ám mivel a pénteki tesztpilótákra vonatkozó szabályok nem változtak, a lehetőség elúszott. A regulák kimondják, hogy a versenyhétvégék pénteki napjain csak olyan pilóták vezethetik a harmadik autókat, akik az utóbbi két esztendőben hat vagy annál kevesebb futamon álltak rajthoz. Zsolt nem felel meg a kritériumnak, mert 2003-ban és 2004-ben a Jordan és a Minardi versenyzőjeként összesen húsz versenyen vett részt.
"Persze, ha visszautasíthatatlan ajánlatot kapok Amerikából, azért elképzelhető, hogy ott versenyzek egy évet" - jegyezte meg Baumgartner. "A Champ Car-istállók a napokban tesztelnek, elképzelhető, hogy ki is kell majd utaznom. Mondjuk, ennek kicsi a valószínűsége, de az egyeztetések folynak."
Baumgartner egyelőre folytatja tanulmányait, és természetesen teljesíti edzésprogramját is, hiszen egy pillanatig sem lazíthat. "A tárgyalások biztatóan alakulnak, úgy készülök, hogy bármikor bevethető legyek; a Forma-1-ben ugyanis bármi megtörténhet. Jól érzem magam, várok a visszatérésre és keményen edzek." Baumgartner figyeli a világbajnokság történéseit, sőt, április végén Stoddart meghívására Imolába utazik, hogy a Minardi vendégeként tekintse meg az évad első európai összecsapását, a San Marinó-i Nagydíjat.
Az [origo] megkereste a BAR sajtóosztályát is, Brackleyből azonban egyelőre nem érkezett válasz.