Újra Európában a száguldó cirkusz mezőnye, az imolai San Marinó-i Nagydíjon péntek délelőtt már le is zavarták az első szabadedzést. Ezen sokáig semmi sem történt, a pilóták csak installációs (az autó és rádió ellenőrzésére szolgáló) köröket futottak, majd visszamentek a boxba. Tíz perc elteltével az a két versenyző - Pedro de la Rosa (McLaren) és Ricardo Zonta (Toyota) - futotta az első gyors köröket, akik végül az első két helyen végeztek, náluk szorgalmasabb nemigen akadt a mezőnyben.
De la Rosától és Zontától már megszoktuk a villogást ezeken a tréningeken, így sokkal érdekesebb a mögöttük kialakult sorrend. A harmadik helyet például az a Jenson Button szerezte meg, aki tíz perccel az edzés vége előtt ment ki először a pályára, s rögtön első helyet érő időt futott. De la Rosa és Zonta végül lehajrázták, ettől függetlenül azonban kiderült, hogy nem volt véletlen a BAR utóbbi teszteken mutatott remek teljesítménye, Imolában feltámadhatnak a brackleyiek.
Button mögött Michael Schumacher végzett Ferrarival, az olasz istálló variált kicsit autóival. Új, keskenyebb első szárnyat tettek fel az F2005-ösökre, miközben a McLaren új diffúzorral próbálkozik. Christian Klien, aki helyett Vitantonio Liuzzi kap most lehetőséget a Red Bullnál, bejött ötödiknek, míg az olasz csak 12. lett. A Montoya helyett rajtoló Alexander Wurz kilencedik hellyel nyitott.
Az edzésen szenvedett a másik Ferrariban ülő Rubens Barrichello, a brazil előbb kicsúszott, majd a gyakorlás vége felé nekicsapta autóját az egyik kerékvetőnek, s visszacammogott a boxba. A Renault versenypilótái, Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso, valamint a toyotás Jarno Trulli egyetlen mért kört sem tettek meg. Az új Minardi nem tett csodát, a faenzaiak ugyanúgy utolsók, mint eddig.
De la Rosa a második edzésen sem talált legyőzőre, 1:20.484-es idejével hét tizedre közelítette meg a tavaly pole-t érő időt. Összekapta magát Kimi Räikkönen is, délelőtti hetedik helyét harmadikra cserélte, a két mclarenes közé Button furakodott be.
A tréning utolsó perceiben előbújó Alonsónak az ötödik hely jutott, ezzel eggyel verte a kettőt visszaeső Schumachert, aki Barrichellóhoz hasonlóan egyszer túl közeli barátságot kötött az egyik kerékvetővel. A német a megpördülést megúszta, öccse viszont nem volt ilyen szerencsés: Ralf megforgatta a Toyotát.
Az első szabadedzés végeredménye:
1 P. de la Rosa McLaren 1:21.060 (17 megtett kör)
2 R. Zonta Toyota 1:21.174 (21)
3 J. Button BAR 1:21.805 (6)
4 M. Schumacher Ferrari 1:22.085 (14)
5 C. Klien Red Bull 1:22.736 (20)
6 Szato T. BAR 1:22.945 (6)
7 K. Räikkönen McLaren 1:22.962 (5)
8 N. Heidfeld Williams 1:23.086 (8)
9 A. Wurz McLaren 1:23.391 (5)
10 M. Webber Williams 1:23.532 (8)
11 R. Barrichello Ferrari 1:23.797 (10)
12 V. Liuzzi Red Bull 1:24.052 (22)
13 D. Coulthard Red Bull 1:24.126 (8)
14 F. Massa Sauber 1:24.175 (13)
15 J. Villeneuve Sauber 1:24.255 (8)
16 N. Karthikeyan Jordan 1:24.512 (18)
17 T. Monteiro Jordan 1:25.257 (16)
18 R. Doornbos Jordan 1:25.555 (26)
19 R. Schumacher Toyota 1:26.333 (4)
20 C. Albers Minardi 1:27.353 (10)
21 P. Friesacher Minardi 1:27.411 (13)
22 G. Fisichella Renault (2)
23 F. Alonso Renault (2)
24 J. Trulli Toyota (1)
A második szabadedzés végeredménye:
1 P. de la Rosa McLaren 1:20.484 (31)
2 J. Button BAR 1:21.052 (28)
3 K. Räikkönen McLaren 1:21.704 (16)
4 R. Zonta Toyota 1:21.889 (35)
5 F. Alonso Renault 1:21.899 (10)
6 M. Schumacher Ferrari 1:22.025 (24)
7 R. Barrichello Ferrari 1:22.048 (22)
8 A. Wurz McLaren 1:22.174 (17)
9 G. Fisichella Renault 1:22.211 (23)
10 Szato T. BAR 1:22.335 (27)
11 F. Massa Sauber 1:22.791 (23)
12 J. Villeneuve Sauber 1:22.955 (22)
13 J. Trulli Toyota 1:23.343 (20)
14 N. Heidfeld Williams 1:23.458 (16)
15 R. Schumacher Toyota 1:23.466 (21)
16 D. Coulthard Red Bull 1:23.815 (20)
17 N. Karthikeyan Jordan 1:23.842 (16)
18 M. Webber Williams 1:23.964 (14)
19 C. Klien Red Bull 1:24.320 (38)
20 T. Monteiro Jordan 1:24.573 (21)
21 V. Liuzzi Red Bull 1:24.626 (29)
22 R. Doornbos Jordan 1:25.172 (15)
23 P. Friesacher Minardi 1:26.620 (14)
24 C. Albers Minardi (1)