Az osztrák versenyző sértetlenül, de sokkos állapotban kászálódott ki a rommá tört McLaren-Mercedesből, miután mintegy 270 km/órás sebességgel kisodródott a pályáról, s a védőkorlátnak csapódott. "Alexet azonnal a pálya közelében lévő orvosi épületbe vitték, s ott alaposan megvizsgálták. Semmilyen rendellenességet sem tapasztaltak az orvosok" - szerepel a wokingi csapat közleményében. Wurz a Monacói Nagydíj csütörtöki szabadedzésein újra autóba ül.
A becsapódás olyan erejű volt, hogy lehetetlenné tette a tesztek további folytatását, mivel nem sikerült megfelelő időn belül visszaállítani a védőkorlátot. Wurz később pályafutása eddigi legnagyobb ütközésének nevezte a pénteken történteket, amelynek kiváltó oka egy durrdefekt volt. Az egyik hátsó gumi egyik pillanatról a másikra "felrobbant", s mint kiderült azért, mert rossz oldalra szerelték fel. Erre a Michelin azonnal megkezdett vizsgálata során derült fény.
A baki egy rossz helyre ragasztott, úgynevezett "Bar-Code" miatt következett be, ezek a Michelin és az FIA által közösen kifejlesztett tapaszok gondoskodnak arról, hogy a gumik a megfelelő oldalra kerüljenek. Jelentőségük óriási, hiszen az F1-es abroncsokat úgy tervezik és gyártják, hogy azok kizárólag egy adott helyre szerelhetőek fel.
"A mérnököknek valamiért nem tűnt fel, hogy az említett abroncson két matrica is van, s a rossz oldalra szerelték fel" - nyilatkozta a Michelin motorsportigazgatója, Pierre Dupasquier. A francia gyár egyébként levonta a kellő konzekvenciákat a balesetből, s módosította a matricázási folyamatot. A rendszer átalakításával a jövőben állítólag esély sem lesz arra, hogy a pénteki eset megismétlődjön.