A Ferrari szerződést hosszabbítana Schumival
2005. május 18. 12:53
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher 150. ferraris futama lesz a vasárnapi Monacói Nagydíj, a német és francia sajtó szerint ez remek apropó (lenne) a szerződéshosszabbításra. A maranellói istálló állítólag szeretné is rávenni a németet, hogy újabb két évvel toldja meg 2006 végén lejáró kontraktusát.
"Ehhez a döntéshez idő kell" - jelezte Schumacher, hogy egyelőre nem szeretne sem igent, sem nemet mondani. "Beszélgettünk már a dologról, de tárgyalásról nem volt szó. Szerencsére szabadon dönthetek arról, meghosszabbítom-e szerződésemet, a Ferrarinál az ajtók mindig nyitva állnak előttem. Bármikor úgy dönthetek, hogy folytatom."
A 36 esztendős pilóta sokadszor hangsúlyozta, hogy a Ferrari lesz pályafutása utolsó alakulata, ezzel egyszersmind cáfolta azokat a pletykákat, amelyek szerint nagyon sok pénzért cserébe a Red Bullhoz igazol. "Miért mennék el a Ferraritól? Rengeteg nagyszerű ember hajt itt a sikerért, öröm együtt dolgozni velük."
Schumacher persze beszélt a monte-carló-i futamról is, amelyen eddig öt alkalommal intették le elsőként. Tavaly nem egészen úgy alakult számára a verseny, ahogy eltervezte, egy safety car-szakasz alatt az alagútban ütközött Montoyával, s kiállni kényszerült.
Koffeintilalom?
A Forma-1 már régóta együttműködik a doppingellenes ügynökséggel (WADA), amely most azt tervezi, hogy megtiltja a pilóták számára a koffein tartalmú italok, így a kávé fogyasztását. A hírek szerint tabletta formájában több versenyző is rendszeresen fogyaszt koffeint élénkítő hatása miatt, ezért a WADA szeretné, ha a szer tiltólistára kerülne. Ez különösen kényelmetlenül érintené a Red Bull-istállót, az energiaital (amit saját bevallása szerint Coulthard, Klien és Liuzzi is rendszeresen fogyaszt) ugyanis valóságos koffeinbomba..."Monacóban csak két dologra kell koncentrálni: gyorsan menni és nem összetörni az autót. Ezen a pályán nem lehet hibázni, egyetlen kihagyás, és már vége is mindennek. Pont ezért szeretem, óriási kihívás nagy sebességgel a korlátok között száguldozni." Schumacher számára a monacói viadal az idény egyik fénypontja, amelyen tökéletes autó kell a sikerhez.
"Meg kell találni az ideális beállítást a kanyarokhoz, amelyekből még véletlenül sincs két egyforma. Fontosak a fékek és persze a kiváló tapadás, nem is beszélve a jól sikerült időmérőről, amely nélkül - előzési lehetőségek híján - nem lehet boldogulni." Schumacher barcelonai kiesése miatt negyedikként kénytelen rajtolni az első időmérőn, a pálya ekkor még közel sem lesz ideális állapotban. "Akármi is lesz, élvezetes hétvége lesz. Monaco utánozhatatlan."
A világbajnok kedden a szokásos jótékonysági futballmeccsel kezdte programját, a zuhogó esőben megrendezett találkozón az F1-es válogatott 4-2-es vereséget szenvedett az Albert herceg által összeverbuvált sztárcsapattól. Schumacher góljával az F1-esek 1-0-ra még vezettek, a namíbiai Frankie Frederickset is soraiban tudó ellenfél azonban fordított. "Régóta nem esett meg velünk, hogy kikaptunk. Ha a mai esőnek csak tíz százaléka jutna vasárnapra, nagyon elégedett lennék" - jegyezte meg az esőmenő hírében álló Schumacher.
Eközben Juan Pablo Montoya arról panaszkodott, hogy kényelmetlenül érzi magát az MP4-20-asban. "Jelen pillanatban nehezen tudom vezetni ezt az autót" - jelentette ki a Barcelonában visszatért Montoya a Speed TV-nek. "A legnagyobb probléma, hogy számomra túl keskeny a pilótafülke, sokat kell melóznom, hogy pályán tudjam tartani a kocsit." Montoya szenved, csapattársa, Kimi Räikkönen meg száguld, a Spanyol Nagydíjon győztes finn Monacóban is nagyot akar alakítani.
"Nagyon remélem, hogy barcelonai tempónkat Monacóra is át tudjuk menteni, mert nagyon szeretnék újra nyerni. Ez a legrövidebb és leglassabb verseny a naptárban, az átlagsebesség 160 körül van. Óriási kihívás rajta vezetni, már nagyon várom a rajtot!" A Monacói Nagydíj hagyományosan csütörtökön kezdődik a szabadedzésekkel, a péntek szünnap.
[origo]