Amint arról múlt pénteken beszámoltunk, a csapatfőnökök beleegyeztek a sokat bírált időmérő rendszer megreformálásába, a változtatáshoz azonban szükséges volt a Forma-1-es bizottság hozzájárulása is. Erre nem kellett sokáig várni, a tagok már hétfőn megszavazták, amit meg kellett, így a hétvégi Európa Nagydíjon ismét csak egy, szombati időmérő dönt a rajtsorrendről.
A rendszerből lényegében csak a vasárnap délelőtti második tréning, és az idők összeadása tűnt el, azaz szombaton az eddigi gyakorlatnak megfelelően az előző futam végeredményének fordított sorrendjében hajthatnak a pályára a pilóták, és tehetik meg a versenyre szánt benzinmennyiséggel feltöltött autóikkal gyors köreiket. Az autók az edzés után a Parc Fermébe kerülnek, ahol csak az FIA ellenőreinek jelenlétében lehet minimális, előre bejelentett változtatásokat eszközölni a beállításokon.
Az eddigi rendszerrel szemben sokszor hangzott el az a vád, hogy igazságtalan, de ez ugyanúgy igaz az újra is. A kvalifikáció elején próbálkozók a rosszabb pályaviszonyok miatt egyértelműen hátrányban lesznek az utolsó két csoportban indulókkal szemben, s eddig legalább - igaz, egy alapvetően rossz elképzelésnek köszönhetően - megvolt az esély a vasárnapi javításra. Az Európa Nagydíjtól kezdve szombaton eldől minden, így a vasárnapi lapok ismét beszámolhatnak a rajtsorrendről.
A helyszínen szurkolók viszont szomorkodhatnak, hiszen előjött az eredeti probléma, vagyis hogy a versenynapon kevés eseményt kapnak a pénzükért. Éppen emiatt az illetékesek csak átmeneti vészmegoldásnak tekintik a most elfogadott szisztémát, az idény végeztével teljesen új időmérőt dolgoznak ki a 2006-os esztendőre. Idén több változtatás már csak technikai okok miatt sem lehetséges, az istállók ugyanis a 2005-ös szabályokhoz igazodva építették meg autóikat, s méretezték ezáltal - többek között - nagyobbra az üzemanyagtankokat.