1997 világbajnoka a Sainte Devote-nál próbálta megelőzni csapattársát, a gumijaival küszködő Felipe Massát, csakhogy elfékezte magát. Az ütközést elkerülendő a brazil pilóta elkormányozta autóját, amelynek következtében értékes pozíciókat veszített s végül csak kilencedik lett. Villeneuve egészen a gumifalig csúszott, de ő is folytatni tudta a versenyt.
Amennyiben a kanadai nem heveskedik, öt értékes vb-ponttal gazdagodhatott volna a svájci együttes, nem véletlenül fogalmazott úgy Peter Sauber csapatfőnök a leintés után, hogy "ez a legfrusztrálóbb dolog, ami egy csapattal történhet". Az eset tisztázása végett még az Európa Nagydíj előtt elbeszélgetett Villeneuve-vel a gárda hinwili központjában, az ott elhangzottakról azonban mostanáig semmi sem szivárgott ki.
"Finoman szólva sem nyűgözött le, amit Jacques művelt, de ilyen helyzetekben fontos, hogy az embert ne ragadják el az érzelmei" - mondta az Autosport-Atlasnak Sauber. "Ezért csak napokkal az eset után beszéltünk, az ott elhangzottakról nem kívánok senkinek beszámolni. Meg is lepődöm mindig, amikor büntetésekről és egyéb 'megszorító intézkedésekről' olvasok, fogalmam sincs, honnan szedik ezeket az újságírók."
"Amit biztosan állíthatok, hogy van egy noteszem, amelyben piros és fekete pontokat vezetek. Monacói manőverével Jacques utóbbiból gyűjtött be néhányat" - tette hozzá Sauber. Villeneuve idény eleji szereplésével is okozott fejtörést a csapatvezetésnek, felmerült állítólag az is, hogy azonnali hatállyal megválnak tőle. Jött azonban San Marino, és a BAR-Honda utólagos kizárása miatt egy negyedik hely, amely "megmentette" a kanadait.
A monacói balul sikerült előzési kísérlettel egy csapásra sikerült lerombolnia a róla kialakult pozitív képet, ami később akár még állásába is kerülhet.