"Tulajdonképpen részt vehetnék a futamon, de az FIA úgy döntött, hogy túl nagy a rizikó. Ha a hétvégén még egyszer balesetet szenvednék, az rendkívül káros lenne az egészségemre" - mondta a kisebbik Schumacher testvér, akit a baleset után megfigyelésre kórházba szállítottak.
A brazil tesztpilóta a pénteki első tréningen a kolumbiai Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) mögött a második legjobb időt érte el a Toyotával. Ralf Schumacher a pályának majdnem ugyanazon a szakaszán csapódott Toyotájával a falnak, mint tavaly a Williams-BMW-vel, amikor is két gerinccsigolyájában törés keletkezett. Az akkori ütközés és annak következményei miatt hat versenyt ki kellett hagynia.
Schumacher defektje rendkívül óvatossá tette a pilótákat, mintha már nem bíznának annyira a Michelinben, mint eddig. A francia gumigyár termékeit használó 14 pilótából mindössze kettő teljesített mért kört a szombati harmadik szabadedzésen, a többiek nem merészkedtek fel a pálya ovál részére. A Michelin közleményben tudatta, hogy Clermont-Ferrand-i központjában szakértők hada dolgozik azon, hogy megtalálják az Indianapolisban száz százalékig biztonságos keveréket. Megtörténhet, hogy a teljes készletet le kell cserélni, ehhez azonban a bridgestone-osok hozzájárulása is kellene.
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke jelezte: amennyiben a Michelin nem szállíthat új gumikat, Fernando Alonsót és Giancarlo Fisichellát sem engedi rajthoz állni vasárnap. "Pilótáink biztonsága az elsődleges szempont számunkra" - mondta Briatore.
A Michelin később összes csapatát arra kérte szombaton, hogy a balasetveszélyes gumikkal ne induljanak el a vasárnapi futamon. Amennyiben az FIA nem engedélyezi új gumik használatát, elmaradhat az Amerikai Nagydíj, hiszen a szabályok szerint 12 autónál kevesebb nem indulhat egy futamon. A michelinesek távolmaradásával márpedig hatra csökkenne a létszám. (Szakértők szerint éppen ezért nem fog akadékoskodni a nemzetközi szövetség, itt most biztonsági kockázatról van szó, s óriási blama lenne, ha éppen az autósportok fellegvárában maradna el a viadal.)
A speedtv.com információi szerint a michelinesek szombat este azzal a kéréssel fordultak a versenybírókhoz, hogy a túlzott megterhelést jelentő 13-as, azaz oválkanyar elé építsenek be egy lassító sikánt. Amennyiben ez megtörténik, a francia gyár a jelenlegi abroncsokkal is hajlandó elindítani csapatait, az FIA döntésétől függetlenül. A pályaív megváltoztatását elméletileg elrendelhetik a stewardok, mégis valószínűtlen, hogy néhány óra leforgása alatt képesek lennének kivitelezni egy efféle módosítást.