Hetek óta biztos volt, hogy a BMW 2006-tól a Sauber motorszállítója lesz, az azonban csak pletyka szinten merült fel, hogy a bajorok teljesen bekebelezik a svájci kiscsapatot, s helyükön jövőre önálló csapatként indulnak a Forma-1-ben. Szerdán sajtótájékoztatón kiderült: a müncheni gyár valóban többségi részesedést vásárolt a Sauberben, így 2006-tól maga épít kasztnit, motort és mindent.
A BMW-nél június elején tárgyalták először konkrétan a Gerhard Berger exmotorsportigazgató fejéből évekkel ezelőtt kipattant ötletet, az utód dr. Mario Theissen prezentációval szemléltette a javaslatot az elnökségnek. Az illetékesek szájából már három héttel ezelőtt elhangzott az azóta titkolt igen, ezt kedd este újabb elnökségi ülésen erősítették meg. Akkor még a BMW és a Sauber sem kívánta kommentálni a megvásárlásról szóló híreket, a válaszokat a szerdai sajtótájékoztatóra ígérték.
Ahogy az ilyenkor általában történni szokott, az üzlet anyagi részleteiről semmi nem derült ki, sajtóértesülések szerint Peter Sauber kétszáz millió euróért cserébe vált meg együttesétől (szakértők szerint ennyit nem ér a gárda, így bizonnyal alacsonyabb összeg szerepel a végleges megállapodásban).
Tulajdonviszonyok a Forma-1-ben
Ferrari: a FIAT autógyár tulajdonaNem tudni még azt sem, kik lesznek az új istálló pilótái, csak annyi biztos, hogy a BMW elégedett Nick Heidfeld teljesítményével, s a Williamstől átirányítaná saját csapatába a németet. A korábbi információkkal ellentétben egyébként a BMW a Williamsszel sem kívánja megszakítani a kapcsolatot, a kivételezett státuszt ugyan elveszítették a kék-fehérek, de a németek már elküldték Grove-ba a 2006-ra szóló szerződéstervezetet. Még nem tudni, hogy reagál erre Sir Frank Williams és Patrick Head, valószínű azonban, hogy már keresik az új motorszállító partnert.
"Forma-1-es stratégiánk újragondolása során két dologra jöttünk rá" - nyilatkozta Theissen. "Egyfelől arra jutottunk, hogy a motor jóval kevésbé befolyásolja egy csapat győzelmi esélyeit, mint korábban, a kasztni, a gumik és az egyéni képességek fontosabb szerepet játszanak. Másrészt úgy gondoljuk, hogy az összes összetevő ideális kombinációját csakis akkor rakhatjuk össze, ha mindent önállóan, házon belül végzünk. A Sauberben kiváló alapra leltünk a fejlesztéshez, a svájciaké az egyik legmodernebb szélcsatorna, ami rengeteget segíthet."
"A BMW a Sauber 'alapját' nem csupán megtartani, hanem továbbfejleszteni kívánja. A hinwili központba további embereket veszünk fel, de egyszerre két telephellyel dolgozunk majd. Tudjuk, hogy nem fogunk rögtön nyerni, tanulóidő áll előttünk. Ami a Williamsszel való viszonyt illeti, a kapcsolat most jóval erősebb, mint kezdetekben volt, a hogyan továbbról viszont csak néhány hét múlva hozunk döntést. A mostani bejelentéstől függetlenül természetesen nem passzoljuk az idei szezont, a végsőkig koncentrálni fogunk, ahogy eddig is, a Williams profi munkára számíthat szakembereinktől. Önálló együttesünket 2006 elején mutatjuk be a nagyközönségnek."
"A BMW-vel kötött egyezség a Sauber számára ideális megoldás" - kommentált Peter Sauber. "Teljesül a csapat mindkét korábban kitűzött célja, erősödik, egyszersmind biztosítottá válik a hinwili központ és 300 dolgozójának jövője. Hat autógyártó jelenlétével a Forma-1 helyzete az utóbbi években erősen megváltozott, különösen a kiscsapatok helyzete vált nehézzé. Jelen megállapodás folytonosságot garantál, ami nagyon fontos számomra: 35 éve vezetem ezt a céget, dacoltam sok gonddal és bajjal, megnyugtat, hogy a jövőben is jó kezekben lesz."
A Sauberben részesedéssel bír a Credit Suisse pénzintézet is, amely részvényeit a következő három évben folyamatosan adja el a BMW-nek. A Williams semmilyen formában nem kívánta kommentálni a szerdai bejelentést.