Ralf Schumacher pontos ember. Érkezését este hét órára harangozták be, s pontban ekkor nyílt is az estnek otthont adó Kogart Ház ajtaja. A Forma-1-es Toyota-istálló német pilótája nem testőrök kíséretében, hanem egyedül érkezett, az Andrássy úton is lazán átsétált, kézfeltétellel megállítva a forgalmat. Az autósok a budapesti mentalitáshoz illően rögtön a dudára tenyereltek, de amint észrevették, kibe botlottak, integetésre váltottak.
Schumacher gyorsan lezavart két tévéinterjút, majd az írott és internetes sajtó képviselőivel társalgott. "Szeretem Budapestet és a Hungaroringet, örülök, hogy itt lehetek" - tudtuk le a kötelező köröket, majd rátértünk a fontosabb témákra. "Valószínűleg senkit nem lepek meg azzal, ha kijelentem: a két McLaren jelenleg egészen más dimenzióban mozog, mint a többiek, így a győzelemre nem nagyon gondolhatunk. Folyamatosan fejlesztjük, javítgatjuk az autót, de per pillanat még a Renault is előttünk jár. Reálisan nézve a negyedik-hatodik hely juthat nekünk, jó lenne, ha mindketten pontot tudnánk szerezni."
Schumacher szerint a Toyotának nem jelenthet gondot az embertelen hőség, felkészültek mindenre. "Így természetesen az esőre is, hiszen az előrejelzések szerint vasárnapra megváltozhat az időjárás. Nem tudnám megmondani, nekünk mi lenne a jobb, meglátjuk, mi lesz."
Régóta sejtjük, hogy a Ralf Schumacher-Michael Schumacher ellentét a valóságban nem létezik, csupán a sajtó fújja, fújta fel a kisebb összezördüléseket. Biztos, ami biztos, rákérdeztünk, mi is van kettejükkel. "Nem tudom, mi van itt Magyarországon, te vagy a harmadik, aki ezt megkérdezi" - válaszolta mosolyogva Ralf. "Jól megvagyunk, az égvilágon semmi gondunk nincs egymással."
Schumachert nem idegesíti, hogy állandóan Trullival hasonlítgatják össze, szerinte ez így normális. "Jarnóval az első pillanattól kezdve kiváló a viszonyunk, nem zavar, hogy folyamatosan hozzá méricskélnek. Ő kiváló időmérő-menő, egy kört tekintve az egyik leggyorsabb, de annak is megvan a maga oka, hogy a kvalifikációkon nem nagyon tudok elé kerülni. Az autóban használt fékekhez neki egyszerűen jobban sikerült alkalmazkodnia, s ez a jelenlegi rendszerben nagyon sokat számít."
Schumacher nem kívánta részletesebben kommentálni az indianapolisi botrány után kipattant csapatok kontra FIA-harcot. "Ennek az ügynek vége, hiszen a szövetség végül eltekintett a büntetéstől. Indianapolisban egyébként nem volt más választásunk, mint a visszalépés, a gumik nem voltak megfelelőek, nem kockáztathattunk emberéletet." A Michelin éppen Schumacher balesetétől ijedt meg az Egyesült Államokban: a német az oválkanyarban bal hátsó defektet kapott, s nagy sebességgel a falnak csapódott.
"Noha zsinórban ez volt a második év, hogy a fal volt a végállomás Indianapolisban, fel sem merült bennem, hogy óvatosabban kellene közlekednem. Ugyanúgy nyomom a gázt, mint eddig, nem hagyott bennem túl mély nyomokat ez az újabb ütközés."
A jó hangulatú vacsorán volt alkalmunk beszélgetni a Toyota csapatorvosával, Riccardo Ceccarellivel is, aki kicsit megijedt, amikor látta Schumachert és az autóból maradt roncsot. "Szörnyű érzés volt" - mesélte Ceccarelli. "Hamar kiderült aztán, hogy Ralfnak szerencsére nem esett komolyabb baja, a pálya kórházában a doktorok ezután már viccelni is mertek. Mosolyogva kérdezgették: ugye maga az, aki tavaly is itt járt?"
Ceccarellitől megtudtuk, hogy mennyire fontos a helyes táplálkozás a futamok előtt, hiszen a pilóták rengeteg kalóriát veszítenek egy-egy versenyen. Nemcsak az számít, hogy a pilóták mit esznek, hanem az is, hogy mikor, szerinte már csak ezért sem volt túl jó, amikor még vasárnap is kellett időmérőzni. "Nem volt jó az a rendszer, örülök, hogy megváltoztatták. A pilótáknak szinte egyetlen szabad perce sem volt, hogy bekapjanak valamit, az ilyesmi nagyon össze tudja zavarni a szervezetet. Az evésen márpedig nagyon sok múlik, különösen a koncentrálóképességet befolyásolja, ha kiesik egy-két(száz) kalória."
A rendezvényen részt vett Richard Cregan csapatmenedzser is, aki már 21 éve dolgozik a Forma-1-ben. Tőle a háttérről tudhattunk meg sokat, különösen a beállítások fontosságáról. "Ha leegyszerűsítjük a képletet, három alapbeállítás létezik. Ebből mi hagyományosan a 'középsőt' választjuk, így ha esetleg nem jó, még fel és lefelé is tudunk változtatni. Minden hétvége lelke a pénteki szabadedzés, szinte minden itt dől el, ha ezt elszúrjuk, bajban lehetünk a versenyen. Amennyiben a világbajnokság végéig megtartjuk jó helyezésünket a konstruktőri pontvadászatban, jövőre nem indíthatunk harmadik pilótát péntekenként, ez óriási hátrány lesz. Ki kell majd találnunk valamit ennek ellensúlyozására."
kd