Kis képgaléria a pályáról
Hétvégén a Forma-1 történetének első Török Nagydíját rendezik Isztambulban. Az egyszerre két kontinensen elterülő ország a 26., amely a száguldó cirkusz 1950 óta íródó történelmének során futamot rendezhet, a vadonatúj Istanbul Park Circuit pedig a 69. pálya a históriáskönyvben. A ringet napjaink aacheni illetőségű sztárépítésze, a sokat foglalkoztatott Hermann Tilke tervezte, az ő asztalán született meg a malajziai, a bahreini és a kínai aszfaltcsík rajza is.
Az isztambuli Park Circuit 5340 méter hosszú, s a szervezők szerény jellemzése szerint a spa-franchorchamps-i pálya "feljavított, modernizált" változatát tisztelhetjük benne. Mumtaz Tahincioglu, a Török Autó- és Motorsport Szövetség elnöke ennél óvatosabban fogalmazott, ő úgy látja, "az új ring a belga, a magyar és a brazil helyszínek keveréke".
Az biztos, hogy a más néven Otodromként emlegetett isztambuli "aréna" főleg közepesen gyors kanyarokból áll össze, szélessége viszont hatalmas (12,5-21,5 méter), így minden bizonnyal számtalan ponton lehet majd előzni rajta. A létesítményt közel két évig építették, a munkafolyamatot 2003. szeptember 10-én kezdték meg. Érdekesség, hogy az aszfaltcsíkon (csakúgy, mint Imolában és Interlagosban) az óramutató járásával ellentétes irányba kell majd haladnia a versenyzőknek, összesen hat jobb- és nyolc balkanyaron keresztül. A szintkülönbség nagy, e tekintetben is Spához, valamint a régi A1 Ringhez lehet hasonlítani.
A pálya százezer néző befogadására alkalmas, a premierre azonban a magas, nem kifejezetten a török fizetésekhez szabott belépőjegyárak miatt mindössze ötvenezer embert várnak.
Új pályáról lévén szó, a pilóták mindegyikének ismeretlen lesz, a pénteki és szombati szabadedzéseken kell a lehetőségekhez mérten a legjobban megtanulniuk. (Jelenleg videójátékokon gyakorolnak, Giancarlo Fisichella meg kapott egy dvd-t, amelyen teherautóból készült fényképeken tanulhatja a vonalvezetést. Fernando Alonso PR-látogatáson járt már a török fővárosban, csakúgy, mint Ralf Schumacher, Jenson Button és David Coulthard.) Az aszfalt minőségére nem lehet panasz, ahogy illik, tükörsima, egyedül a tapadással lehet gond, hiszen versenyt még nem futottak rajta, így nincs "legumizva". Az Otodrom legizgalmasabb pontjának talán a közel 180 fokos 8-as kanyar ígérkezik, amellyel még a tervező Tilke szerint is meggyűlhet a pilóták baja. "Nagy kihívás lesz számukra, hogy megtalálják az ideális ívet" - nyilatkozta Tilke. "Ha sikerül nekik, közel padlógázzal süvíthetnek át rajta, ha viszont nem, időt veszítenek, mert korrigálniuk kell majd."