A szombati szabadedzések egyértelműen a McLarennek sikerültek a legjobban, a harmadikat Juan Pablo Montoya, a negyediket Kimi Räikkönen nyerte. Jól szerepelt a BAR is, Jenson Button két második helyet szerzett, szenvedett viszont a Ferrari. Már pénteken sem ment igazán Schumacheréknek, szombat délelőtt viszont teljes csőd jellemezte a maranellóiak teljesítményét: a hétszeres világbajnok nem jutott előrébb a 14. helynél.
A 4. szabadedzés élcsoportja:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:26.120
2. Button (angol, BAR-Honda) 1:26.599
3. Alonso (spanyol, Renault) 1:26.627
4. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:26.748
5. Fisichella (olasz, Renault) 1:27.240
6. Szato (japán, BAR-Honda) 1:27.308
...14. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:28.155
3. szabadedzés:
1. Montoya 1:26.857
2. Button 1:27.031
3. Alonso 1:27.119
4. Räikkönen 1:27.134
5. Szato 1:27.159
6. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:27.471
...14. M. Schumacher 1:28.487
A pilóták pénteken elismerően nyilatkoztak a pályáról, különösen a nyolcas kanyarért voltak oda, ami igazából négy kisebb forduló egyben.
Az első mért kört David Coulthard teljesítette a meglehetősen poros pályán, az alapidőt 1:29.764-gyel állította fel.
Következett Coulthard csapattársa, Christian Klien, aki az első mért ponton két tizeddel volt gyorsabb a skótnál. A második szakaszban közel kilenc tizedre nőtt az osztrák előnye, a célig megmaradt nyolc. 1:28.963.
A minardis Robert Doornbos már az első szektorban több mint két másodperces hátrányt szedett össze, több apró hibát is elkövetett. Középtájt egy nagyobbat is, majd kiállt a boxba. Motorja kigyulladt, mindenki tétlenül nézte, mire egy minardis szerelő poroltóval nagy sokára eloltotta.
Juan Pablo Montoya villámtempóban kezdett, az első ponton hét tizeddel, a másodikon egy másodperccel volt gyorsabb Kliennél. Ideje 1:27.352 volt, 1,6 másodperccel verte meg a red bullost.
Jacques Villeneuve két tizeddel volt lassabb Montoyánál az első szektorban, a másodikban, éppen a nyolcas kanyarban, amit dicsőített pénteken, viszont hibázott. Megcsúszott, lefutott a műfűre, s mintha kihúzták volna alóla a talajt. Próbált, próbált korrigálni, táncolt a Sauber, de nem tudta megfogni: megpördült, veszélyes helyen maradt az autója, ezért piros zászlóval átmenetileg megszakították az edzést.
A szokásos, ötautónkénti kétperces szünetből lett öt, de a tréning rendben folytatódott tovább Christijan Albersszel. Az ő Minardija kibírta a felvezető, gyors, levezető kör jelentette hatalmas megterhelést, eredményével viszont nem váltotta meg a világot. Egyszer el is váltotta magát, 4,8 másodperccel volt lassabb Montoyánál.
A jövőre a Ferrarihoz igazoló Felipe Massa közel négy tizeddel kezdett lassabban, mint Montoya, ebből középen lett hét. Az utolsó szektorban lassult még egy kicsit, összesen egy másodpercet kapott a kolumbiaitól.
A jordanes Tiago Monteirónak is volt egy kisebb megcsúszása, a Minardiknál viszont így is jobb volt. "Csak" 3,3 másodperccel kapott ki Montoyától. Csapattársa, Narain Karthikeyan a felvezető köre után a boxba hajtott, mert délelőtt motort cseréltek autójában (kétszer is). Így is, úgy is utolsó lett volna.
Fernando Alonso az első szektorban 122 ezreddel gyorsabb volt Montoyánál, középen négy tizedre tudta növelni a fórt. Az utolsó harmadban volt egy kisebb korrigálása, de így is csak egyet hullajtott el a négy tizedből. 1:27.050-nel vette át az első helyet.
A gyengélkedő ferrarisok közül Rubens Barrichello próbálkozott először, s már az első mért ponton hét tizedes hátrányban volt. A hírek szerint a maranellóiak nem kaptak jó gumikat a Bridgestone-tól, így nem meglepetés, hogy a brazil 2,3 másodperces hátránnyal csak az ötödik helyre volt jó.
Giancarlo Fisichellával rádión közölték, hogy a 12-es kanyarban figyeljen a hátszélre, majd megkezdte gyors körét. Az első szektorban 47 ezreddel volt lassabb Alonsónál, középen két tizedre nőtt lemaradása. Azzal viszont, hogy figyelt a 12-es kanyarban, a hátrányból 11 ezredes előnyt csinált, s átvette az első helyet. Az a "kis" korrigálás ezek szerint alaposan elszúrta Alonso körét.
Szato Takuma eleve lassabban kezdett, mint Fisichella, de a nyolcas kanyarban aztán a pályáról is lefutott. Villeneuve-vel ellentétben javítani tudott, 3,1 másodperces hátránnyal a nyolcadik helyre érkezett be.
Mark Webber, aki a szabadedzéseken egész jól ment, 175 ezreddel kezdett lassabban, mint Fisichella, a második szektorban viszont utolérte a bénázó Szatót. A japán az ideális íven kocsikázott, s ugyan lement a fűre, hogy elengedje a williamsest, de kicsit biztos bezavart. Webber összesen kilenc tizeddel kapott ki Fisichellától, negyediknek ért be. Kérdezte is a csapattól, hogy ez vajon mi volt.
Nick Heidfeld nagyjából hasonló tempóban kezdett, mint Webber, neki viszont nem volt Szatója. Ennek dacára csak 15 ezreddel volt gyorsabb csapattársánál, s elvette tőle a negyedik helyet. Közben kiírták, hogy a versenybíróság megvizsgálja Szato ügyét az időmérő után, büntetést kaphat a japán. (Szato kommunikációs hibára panaszkodott, állítólag nem tudta, mi a helyzet mögötte, csak akkor tudatosult benne, hogy jön Webber, amikor meglátta a visszapillantóban. A versenybíróságot nem hatotta meg a magyarázat, elvették a BAR-os idejét, aki így az utolsó helyről rajtolhat.)
Az utolsó ötöst Jenson Button vezette fel, az angol a délelőtti szabadedzésekhez képest ezúttal sem viccelt. Közel két tizeddel kezdett gyorsabban, mint Fisichella, de aztán a nyolcas kanyarban ő is hibázott. Szatóhoz hasonlóan lefutott a pályáról, végül három másodperces hátránnyal a tizedik helyen ért célba. Pedig jó kör lehetett volna.
Jarno Trulli csaupán 88 ezreddel volt lemaradva Fisichellától az első szektorban, középen maradt ugyanennyi a különbség. A vége nem jött össze Trullinak, közel fél másodpercet kapott. Negyedik hely az olasznak.
Ralf Schumacher több mint egy tizeddel kezdett lassabban, mint Fisichella, a második szektor végén hibázott. Túlvállalta magát, ezért átvágta az egyik sikánt (9-es kanyar), csak a nyolcadik hely jutott neki.
Michael Schumacher 259 ezreddel maradt el Fisichella idejétől az első szektorban, majd ugyanott, ahol öccse, ő is hibázott. Kicsit nagyobbat, mint a toyotás, teljesen keresztbe állt a pályán. Nagyon poros volt a pálya, a sok hibától csak még koszosabb lett, ezért a sok hiba. Schumacher nem fejezte be körét, délután Jean Todték úgy döntöttek, hogy motort cserélnek autójában.
Kimi Räikkönen 189 ezredes előnnyel kezdte gyors körét, s középen sem hibázott. Szépen, nyugodtan négy tizedesre növelte előnyét, s ugyan a végén ebből veszített kicsit, 1:26.797-tel megszerezte a pole-t.