Nagyjából egy év telt el azóta, hogy a Forma-1-es csapatok Interlagosban megállapodtak, idén limitálják a tesztek számát. A javaslat többször változott, a végleges verzió szerint maximum harminc napot tölthettek gyakorlással az aláírók. A költségcsökkentés jegyében született egyezményt a Ferrari hosszas viták után nem szignálta, a maranellóiak egész évben annyit autóztak, amennyit csak akartak.
"Egyetlen bridgestone-os élcsapatként a korlátozás sokkal inkább érintett volna minket, mint a konkurenciát" - hangoztatták Jean Todték egész évben, jövőre azonban változik a helyzet. A Toyota és a Williams is csatlakozik a Bridgestone-hoz, a legújabb fejlesztéseket így nem kizárólag a Ferrarinak kell tesztelnie.
"Már folynak a tapogatózó tárgyalások" - árulta el Todt az Autosport-Atlasnak. "2006 teljesen más lesz, mint az idei esztendő, végre nem leszünk egyedül. Minden tiszteletem a Jordané és a Minardié, de meg kell hagyni, a fejlesztésekben nem sokat tudtak segíteni."
Noha a Ferrari kész csatlakozni a korlátozókhoz, a saját tesztpályái jelentette előnyről nem akar lemondani. "Lehetséges a megállapodás, de kell lennie egy olyan megoldásnak, amely nem befolyásolja negatívan a fioranói és maranellói pálya használatát" - mondta Ross Brawn technikai igazgató.