A motorsport aktuell című német magazin legfrissebb száma szerint a Mercedesé a legerősebb motor a Forma-1-ben. Dr. Enrico Benzing, egy milánói mérnök az Olasz Nagydíjon végzett számításokat, ezek alapján állítja, hogy a stuttgartiak erőforrása 917 lóerő leadására képes.
A blokk teljesítménye nagyobb, mint tavaly volt, ami azért figyelemre méltó, mert az új szabályok értelmében a motoroknak az eddigi egy helyett két versenyhétvégét kell kibírniuk. Az erőért cserébe megbízhatatlansággal fizetett a Mercedes, egyetlen más gyártó sem produkált annyi műszaki hibát, mint a németek.
Benzing eredményeit a gyártók megerősítették, így gyakorlatilag tény, hogy a 914 lóerős Honda-motor jelenleg második a Forma-1-ben. A japánok 19 lóerővel növelték tavalyi eredményüket, a legnagyobbat azonban a hatodik Renault ugrotta, amely idénre 899 lóerős (+46) erőforrást készített. A dobogó harmadik foka a 906 lóerős BMW-é (+1), a negyedik helyet a Toyota vitte el 905-tel (dicséretes +45 lóerős eredmény 2004-hez képest), míg a Ferrari 904 lóerős (+6) "tudása" csak az ötödik helyhez volt elegendő.
A Red Bull Cosworth-motorja 880 lóerős (+10), a Sauber Ferrari-szíve 878-ra (+3) van "letekerve", a Jordan tavalyi Toyotája pedig a fenti adatból kikövetkeztethetően 860 LE-t tud. A rangsor végén a Minardi kullog, az ő Cosworthjaik teljesítményét 842 lóerőben limitálták, ami így is nagy előrelépés a tavalyi 800-hoz képest.