Baumgartner Zsolt Talmácsi Gáborral versenyzett kedden a Sportaréna Arénakart Centerben, de mielőtt távirányítót ragadott volna, szakított néhány percet az [origo]-ra. A beszélgetésből kiderült, hogy az első magyar Forma-1-es pilótának ismét a Champ Car-ból van ajánlata, s hogy szerinte idén Kimi Räikkönen is megérdemelte volna a vb-címet.
Champ Car
Baumgartner jelenleg a tatai edzőtáborban kínozza magát, úgy egyébként teljes erejével főiskolai tanulmányaira koncentrál. A családi vállalkozásba éppen ezért most nem tud besegíteni, amúgy is inkább az ajánlatokat lesi. "Muszáj formában lennem, hiszen ha befut egy felkérés, készen kell állnom" - fogalmazott. "Hiányzik a versenyzés, az adrenalin, nemrég voltam Dél-Afrikában egy bemutatón, s az első körök után le se lehetett törölni képemről a vigyort."
A magyar pilóta menedzsmentje ismét tengerentúli lehetőségek után kutat, természetesen a formaautós vonalon maradva. "A Champ Car-ból hívtak nemrég, a PKV-csapat ajánlott tesztlehetőséget. Ha minden jól megy, erre jövő év elején kerülhet sor." A PKV sorait jelenleg Jimmy Vasser és Cristiano da Matta erősíti, az istállóba csak némi anyagi hozzájárulásért cserébe lehet bekerülni. "Nekem ez az egyetlen lehetőségem, sajnos, csak ilyesmiben gondolkodhatunk."
Bye-bye F1
Baumgartner szerint kábé lehetetlenség a Forma-1-be való visszakerülés, maximum tesztpilóta lehet valahol. "Ha hirtelen leesne az égből egy zsák pénz, talán be tudnék kerülni valahova, bár szerintem a következő három évre leosztották a lapokat. Addig maximum tesztpilóta lehetek, bár egyelőre nem keresett senki. Figyelem a híreket, különösen azokra a csapatokra koncentrálok, ahol szóba jöhetek, de egyelőre semmi."
Baumgartner egyébként úgy véli, hogy idén átalakultak az erőviszonyok a száguldó cirkuszban, a Jordant (jövőre MF1 Racing) teszi a lista legaljára. "Nagyon lemaradtak a fejlesztésekkel, még a Minardi is elszaladt mellettük." Más kérdés, hogy Tiago Monteiro révén a csapat így is szerzett egy harmadik helyet, igaz, Indianapolisban a Michelin-botrány miatt mindössze hat autó körözött.
"Nem lett volna rossz, ha én is a pályán vagyok, de a szakma azért tisztában van ennek a futamnak az értékével. Ha saját erőből harmadik az ember, az más, Tiago viszont csak a szerencsének köszönhette a dobogót." És ha már Monteiro: a portugál nemrég világgá kürtölte, hogy aláírta szerződését az MF1 Racinggel, az együttes tagadott, s Baumgartnert is meglepné a versenyző újbóli feltűnése. "Szerintem nem lesz helye jövőre."
Räikkönen behúzza
Ami az idei szezont illeti, Baumgartnernek tetszett, amit látott, bár szerinte Räikkönen is megérdemelte volna a vb-címet. "Nagy csata volt Alonso és Räikkönen között, az sem lett volna igazságtalan, ha a finn kerül ki belőle győztesen. Most nem sikerült neki, de szerintem előbb-utóbb felül a trónra, a képességei mindenképp megvannak hozzá." Az F1Racing szavazásán mellesleg Alonso lett az év embere, míg Räikkönen a legjobb pilóta.
Hogy mi lesz jövőre? "Ezt lehetetlen megmondani, hiszen a V8-as motorok bevezetésével teljesen megváltoznak az erőviszonyok. Hírlik, hogy a Ferrari nagyon jól áll a fejlesztéssel, de az idénynyitóig igazából kár jósolgatni. Majd Bahreinben kiderül, kinek sikerült legjobban a téli tesztszezon."
Toro Rosso
Baumgartner egykori csapata, a Minardi a napokban szerepel utoljára ezen a néven, a Róma közelében fekvő vallelungai ringen tesztel. Paul Stoddart hónapokkal ezelőtt a Red Bullnak adta el a gárdát, amely jövőre fiókcsapataként, Scuderia Toro Rosso néven indítja. "Szerintem Scott Speed és Vitantonio Liuzzi kapnak majd itt lehetőséget. Nosztalgia ide vagy oda, nincs miért szomorkodnom a váltás miatt, hiszen a csapat nem szűnik meg, csak átalakul: a vezetéstől eltekintve a gerinc nagyjából ugyanaz marad."
kd