Az úgynevezett CDG-szárnyak használata számítógépes szimulációk szerint csökkenti az autók mögött kialakuló légüres teret, ezáltal megkönnyíti a támadó pozícióban lévő pilóták számára az előzést. Az ötletre vevők voltak az istállók főnökei, illetve tulajdonosai is, a tervekben szereplő 2007-es bevezetés csak a technikai bizottság hozzájárulásával lett volna lehetséges.
A csapatok technikai igazgatóiból álló munkacsoport múlt hét legvégén azonban egyhangúan a javaslat ellen szavazott: az alapkoncepció ellen nem volt kifogása a testületnek, ám álláspontja szerint annak továbbfejlesztése, s a szárnyak tesztelése szükséges a bevezetés előtt, amit 2008 előtt kizártnak tart.
A döntés nem kedvetlenítette el az FIA-t, technológiai partnerével, az AMD-vel közösen további tanulmányokat dolgoz ki, amelyek célja az előzések további megkönnyítése lesz. Sőt, megkezdi a CDG-szárnyak tesztelését is: a szövetség Jean-Claude Migeot-t kérte fel az első próbák végrehajtására, az 52 esztendős szakember a Fondmetal szélcsatornájában végzi majd a koncepció tökéletesítésére irányuló különféle teszteket.