Korábban is előfordult már, hogy utcai autók fejlesztésébe Forma-1-es csapatokat is bevontak, és itt nem csak a Ferrarira és a McLarenre kell gondolni. A kilencvenes évek legendás hot hatche, a Renault Clio Williams például a Renault és az akkori Forma-1-es partnere, a grove-i istálló együttműködéséből született. De a Williamsszel kapcsolatban a közelmúltból is lehet példát hozni, ugyanis a csapat saját fejlesztésű lendkerekes KERS-rendszerét használja már a Porsche is, nemrég pedig azt jelentették be, hogy a Jaguar hibrid sportkocsi tanulmánya, az C-X75 is a Williams segítségével fog megvalósulni.
A legújabb hírek szerint az idéntől kezdve a Red Bull Racing egyik főszponzorának számító Infiniti is azt fontolgatja, hogy Forma-1-es mérnökök segítségét is igénybe venné új, sportosabb típusai elkészítésekor. Valószínű, hogy az első sportmodell két éven belül megjelenik, addig tart ugyanis a szezon előtt aláírt szponzori megállapodás is.
Simon Spoule, az Infiniti sportprogramjáért felelős vezető sokat sejtetően nyilatkozott az ügyről.
"A kapcsolatunk a Red Bull-lal még csak öt verseny óta tart, de az a célunk, hogy továbblépjünk, és szorosan együttműködjünk. Ennek az egyik módja az utcai autó projekt."
Sproule azt is kijelentette, bármely modellből is indulnak majd ki, azt jelentősen át kell dolgozni, és újra kell homologizáltatni az értékesítés megkezdése előtt.
"Nincs okunk arra, hogy ne vegyünk részt benne. Már bebizonyítottunk, hogy a Red Bull felveszi a versenyt az olyan nagy hagyományokkal rendelkező gyártókkal is, mint a Mercedes, ennek a természetes folytatása az lenne, ha a felhalmozódott tudásunkat utcai autók fejlesztésében is kamatoztatnánk" - tette hozzá Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Christian Horner