A Török Nagydíjon végleg bebizonyosodott, hogy óriási siker az idén bevezetett állítható hátsó szárny, az isztambuli futam elképesztő mennyiségű előzést hozott. Már elismerik a pilóták is, hogy a show szempontjából jó ötlet volt a rendszer bevezetése, de korábban egyesek aggodalmukat fejezték ki a miatt, hogy a szárnyhasználat balesetveszélyes helyzeteket teremthet a szűk monacói pályán.
Az FIA jelezte, hogy megvizsgálja a kérdést, döntést a Török Nagydíjra ígért. Be is tartotta a szövetség a határidőt, Charlie Whiting versenyigazgató vasárnap reggel levélben jelezte a csapatoknak, hogy az állítható szárnyak Monacóban is bevethetők lesznek. Több csapat eleve nem támogatta a tiltást, szerintük mindenhol biztonságosan használható a megoldás.
Mivel a csapatok nem jutottak konszenzusra, az FIA nem is tehetett mást, mint hogy az állítható szárnyak monacói engedélyezése mellett döntött. "Néhány csapat szerint az állítható szárnyak veszélyesek Monacóban, mások szerint nem, és nem értették, milyen alapon kellene betiltani őket" - nyilatkozta a Williams technikai igazgatója, Sam Michael az Autosportnak. "Charlie azt mondta, nincs elég erős akarat a betiltáshoz, úgyhogy a rendszer marad. Mi semlegesek vagyunk a kérdésben, nem bánjuk."