McLaren
Jenson Button(1): "Ez volt a pályafutásom legjobb győzelme, így ez a nap nagyon különleges számomra. Az utolsó helyről az elsőig küzdöttem fel magam, hogy megnyerjem a versenyt, és a pályán előztem meg az előttem lévő autókat. A futamgyőzelem még édesebb, ha az ember sorozatos előzésekkel kerül az ellenfelei elé. A változó körülmények között rendezett versenyek mindig trükkösek, én azonban szeretem, amikor a pályán kell megkeresni a tapadást, és előzőleg nem lehet tudni, hogy hol lesz. Elképesztő diadal volt - nem hiszem, hogy ennél lehetett volna jobb, különösen Monte-Carlo után, ahol már a zsebünkben éreztük a győzelmet, de a legvégén csalódnunk kellett. Egy kicsit a szerencse is mellém állt, amikor Sebastian (Vettel) hibázott az utolsó körben, de szerintem ennyit megérdemeltünk! Ami a Lewisszal való incidenst illeti, semmit sem láttam magam mögött, csak egy elmosódott, Vodafone-piros foltot, ami akár a hátsó szárnyam is lehetett volna: nyilván ugyanolyan a színe, mint Lewis autójának. Balra indultam, az ideális íven, aztán egy ütést éreztem, és attól tartottam, mindkettőnk számára véget ért a játék. Lewis tudja, hogy nem szándékosan tettem, és tudom, hogy ő sem. Beszéltem velem az újraindítás előtt, és minden rendben. Nagy gratuláció jár Dave (Robsonnak), a versenymérnökömnek. Még nem nyertünk korábban együtt, úgyhogy ez az eredmény számára és számomra is nagyon különleges. Most szeretném kiélvezni a pillanatot, régóta vártam rá, és nem is lehetne édesebb. Nem bírom abbahagyni a vigyorgást!"
Lewis Hamilton(-): "Először is szeretnék szívből gratulálni Jensonnak, abszolút hihetetlen versenyt futott, teljes mértékben megérdemli ezt a győzelmet. Egészen fantasztikus teljesítményt nyújtott, igazán remek versenyző. Sajnálom a csapatot, nagyon keményen dolgoztak a hétvégén, és jól jöttek volna a pontok, ha mindkét autónk befejezi a versenyt. Bár a rajttól kezdve meglehetősen trükkös körülmények vártak ránk, elég jó volt a tapadás, és mindent megtettem, hogy a pályán tartsam az autót: azt hiszem, egész jó versenytempót diktáltam, és nem volt semmilyen különleges problémám. Nekikoccantam Mark (Webber) autójának, miután egy kicsit korán fékezett az első kanyarban. Elég helyet hagyott nekem, de megütöttem a belső kerékvetőt, és az alulkormányzottság miatt nekimentem. Aztán elkezdtem felküzdeni magam. Miután visszacsúsztam Jenson mögé, ő kifékezte saját magát az utolsó sikánban, és rosszul jött ki a kanyarból, így sikerült felzárkóznom rá. Nekem úgy tűnt, hogy már félig mellette voltam a célegyenesben, de ő valószínűleg nem vett észre engem, így tovább haladt az ideális íven. Nekem már nem maradt hely, így nekimentem a falnak. Természetesen nem gondolom, hogy direkt csinálta: elég jól ismerem Jensont, és tudom, hogy nem tenne ilyet. Jó srác. Úgyhogy most már a következő versenyre, és a szezon hátralévő részére koncentrálok. Remek lenne, ha Valenciában egy kicsit előkelőbb rajtpozíciót szereznénk meg, és így kimaradnánk a bonyodalmakból, de a versenytempónk rendben van, és igazán szeretnék jó eredményt elérni.
Red Bull
Sebastian Vettel (2.): "Természetesen csalódott vagyok. Úgy gondolom, ez egy nagyon nehéz verseny volt az elejétől a végéig, vezettünk minden egyes körben, eltekintve az utolsótól, vagyis az utolsó egy részétől. Szerintem túl óvatos voltam az utolsó Safety Car után, amikor vezettem, nem növeltem meg eléggé az előnyömet a mögöttem haladóktól, csak tartani próbáltam a különbséget. Aztán megláttam Jensont jönni, nyomtam a gázt, azt gondoltam elég lesz a végéig, de nyilvánvalóan nem lett az, elkövettem egy hibát. Ez rajtam múlt, blokkoltak a hátsó kerekek egy kicsit, ami ilyenkor tenni kell az az, hogy kissé ki kellett engedni az autót, és kicsit egyenesebben menni. Csak egy vonal volt, ezért a nedves részen végeztem, tehát elég könnyű volt megelőznie. De úgy gondolom, ez egy jó nap volt, könnyű hibát elkövetni, sok autó nem ért célba, ezért jó, hogy pontokat szereztünk. A pillanat - amikor a kezedben van, aztán kiengeded belőle - nem a legédesebb érzés. De úgy gondolom, mindent egybevetve ez egy jó verseny volt ma nekünk."
Mark Webber (3.): "Ez egy eseménydús verseny volt! Néhány embert meg kellett előznöm a szünet után; nem volt túl kemény, amíg meg nem jelent a száraz versenyvonal az ideális íven, de csúszós volt ezen kívül. Ezután nagyon nehéz volt megelőzni néhány fickót, úgy értve, hogy keskeny résen kellett a belső oldalon bebújni az ellenfelek mellé. Amikor olyan tapasztalt fickókkal állsz szemben, mint Michael (Schumacher) és Nick (Heidfeld), akik tudják, mit csinálnak, ez még trükkösebbé válik. Úgy döntöttem, kockáztatok, és slickekre váltok. Örültem, hogy nem mindenki követett ebben azonnal, elég volt két kör, hogy újra a dobogóért küzdhessek. Aztán nagyon jót csatáztam Michaellel, mindketten ugyanazt a kis pályarészt akartuk, amikor a sikán előtt fékeztünk, de aztán megérkezett Button, aki abszolút szárnyalt a pályán. A mai eredmény sok pontot jelent a csapatnak, ez egy jó eredmény, ezért elég boldog vagyok."
Mercedes
Michael Schumacher (4): "Az egyik szemem sír, a másik nevet a versenyt követően, mivel nem tudom, hogy izgatottnak vagy szomorúnak kellene lennem. Mivel a futam utolsó részében második voltam, nyilván szerettem volna megtartani a pozíciómat, és újra felállni a dobogóra. Bár végül ez nem jött össze, elégedettek lehetünk az eredménnyel, és azzal, ahogy küzdöttünk. Ezt a piros zászló után választott jó stratégia tette lehetővé, nagyon örülök a csapatunknak. Szeretném megdicsérni a nézőket is, akik nehéz körülmények között is ilyen sokáig kitartottak mellettünk, és még bíztattak is minket. Lenyűgöző volt, és örülök, hogy kivehettem a részem a szórakoztatásukból."
Nico Rosberg(11): "Nagyon megterhelő versenyünk volt délután. Összességében minden rendben volt az autóval, és a végén pontszerző helyen haladtam, de a 66. körben elkövettem egy hibát a hajtűben. Megpróbáltam megelőzni Kobajasit, és nagyon közel kerültem hozzá a 10-es kanyarban. Ő lelassított, amire nem számítottam, így nekimentem hátulról, és megsérült az első szárnyam, ami az utolsó körben aztán le is esett. Ugyanez történt velem, csak fordított szereposztásban, amikor Sutil nekem jött. Talán valamivel agresszívabb lehettem volna néhány kerékcserénél, egy kicsit korábbra időzítve őket, de mindig nehéz megítélni a kockázatot. Bár nem sikerült túl jó eredményt elérnem, biztos vagyok benne, hogy a tévénézők izgalmas futamot láthattak. Ebből a hétvégéből is vihetünk néhány pozitívumot magunkkal, és remélhetőleg legközelebb Valenciában erős teljesítményt nyújtunk majd."
Renault
Vitalij Petrov(5.): "A pályaviszonyok ma néhány kör után nagyon nehézzé váltak, ezért helyes döntés volt megszakítani a versenyt. Egyáltalán nem volt tapadás, az autó mindenhol felúszott a vízre. Az újraindítást követően megpróbáltam kihozni a maximumot a helyzetemből: 4. voltam, mert nem cseréltem kereket a piros zászlók megjelenése előtt. Utána jó helyezésekért küzdöttem. Egyrészt a 10. helyről rajtolva szép eredmény, hogy 5. lettem, másrészt viszont úgy érzem, ma a dobogón is végezhettem volna. Ettől függetlenül örülök ezeknek az extra pontoknak, és azt hiszem, az utóbbi néhány, nehéz verseny után újra sínen vagyunk. Köszönet a csapatnak a hétvégi munkájáért."
Nick Heidfeld(-): "Természetesen csalódott vagyok, hogy nem értem célba. Kamui (Kobajasi) mögött haladtam, amikor valami történt. Hirtelen lelassult, és én nekiütköztem, amitől letört az autómról az első szárny, és kicsúsztam a pályáról. Pedig úton voltam az 5. hely felé, értékes pontokat szerezhettem volna, és bosszantó, hogy ez a tegnapi, jól sikerült időmérő után nem jött össze. Ez a kaotikus versenyek egyike volt, mindenféle körülmények között a lehető legjobban kellett vezetnem. Most várom Valenciát, ahol remélhetőleg pontokkal gazdagíthatom a csapatot."
Ferrari
Felipe Massa (6.): "Nem tölt el igazán nagy elégedettséggel ez a 6. hely, ha figyelembe vesszük, hogy milyen erősek voltunk itt. Az esélyeim, hogy felállhassak a dobogóra, sőt, akár a győzelemért is harcolhassak, akkor váltak köddé, amikor (Narain) Karthikeyant előztem. Nagyon lassan ment a száraz íven, de aztán ahogy mellé értem a vízen, rálépett a gázra, és én elvesztettem az irányítást az autóm fölött, a falban kötve ki. A következő Safety Car-nak köszönhetően felzárkózhattam a mezőnyhöz, aztán a végén meg tudtam előzni néhány autót, egészen a 6. helyig jutva. Dühös vagyok, ezen nincs is mit tagadni. Az időmérőnk jól sikerült, és a piros zászlóig az első három között voltunk. Aztán megtörtént, ami megtörtént, és ezzel mindennek befellegzett. Az autónk teljesítményével elégedett vagyok, mind az esőgumikon, mind a slickeken, az intermediate-ekkel azonban küszködtem egy kicsit. Most Valenciába utazunk, arra a pályára, amelyen ütőképesek lehetünk, mivel hasonló ehhez. Azokat a közepes keverékű gumikat fogjuk használni, amiket pénteken teszteltünk itt: majd meglátjuk, hogyan tapadnak."
Fernando Alonso (-): "Ma minden rosszul alakult, már attól a pillanattól kezdve, hogy reggel esni kezdett az eső. Az idei legjobban sikerült időmérőnk után a Safety Car mögül kellett rajtolnunk, amikor pedig úgy éreztem, nekünk az intermediate gumik lennének a legjobbak. Azt követően azonban, hogy átváltottunk azokra, zuhogni kezdett az eső, és piros zászlókkal megszakították az edzést, ezért azok, akik addig nem tették meg, büntetlenül kereket cserélhettek. Azután megtörtént az az ütközés (Jenson) Buttonnal, s ettől, mint valami utolsó inzultustól, az autóm fennakadt a kerékvetőn, ahonnan el sem tudtam indulni. Nagy kár, mert ma nagyon jó volt a versenytempónk, csak balszerencsések voltunk: nem csak én érzem így, ez tény. Ha az ember nem szerez pontot, azonnal lapoznia kell, és csak a következő verseny járhat a fejében. Szerintem Valenciában jól szerepelhetünk, mert az a pálya éppolyan jól illik az autónkhoz, mint ez. A világbajnokságnak még nincs vége, de abban kell bíznunk, hogy a többiek hibáznak, különben elúszik minden reményünk. A teljesítményünk jó volt itt, főként a pálya jellemzőinek, de részben a fejlesztéseinknek is köszönhetően. Emelt fővel kell tovább küzdenünk, bízva a képességeinkben, keményen dolgozva."
Sauber
Kamui Kobajasi(7.): "Pontokat szereztünk, végülis ez a legfontosabb. Bebizonyítottuk, hogy jók vagyunk esőben, de amikor felszáradt a pálya, a sebességünk nem volt elég ahhoz, hogy megvédjem a pozíciómat. Eredetileg a 13. helyre kvalifikáltam magam, tehát nem rossz a hetedik helyen végezni. Másfelől viszont másodikként rajtoltam a hosszú piros zászlós periódus után, innen nézve kiábrándító az eredmény. Tényleg próbáltam az autót jobb helyen behozni a célba, de nem jött össze."
Pedro de la Rosa(12.): Először is szeretnék köszönetet mondani az FIA-nak. Leállították a versenyt, amikor túl veszélyessé kezdett válni, szerintem minden Safety Car beküldés helyes volt. A piros zászló előtt lehetetlenné vált a vezetés. Nem lehetett látni semmit, és felúsztam a vízre minden sebességfokozatban. Azonban a 17. helyről indultam, és a 9. helyen kezdtem újra a versenyt a Safety Car mögött. Rögtön az újraindítás után Jensonnal (Button) érintettük egymást, megsérült az első szárnyam, és ki kellett mennem a bokszba. Ez megviselte a versenyemet, sok pozíciót vesztettem, és még többet, amikor egyes fokozatban ragadt az autóm. Ezeken felül még a lekörözöttek miatt is vesztettem időt. Próbáltam talpra állni innen, ahogy csak lehetséges volt, de a pontszerzés már nem volt elérhető közelségben. El kell mondanom, hogy sokkal jobb is lehetett volna ma, de azt is, hogy a csapat mindig nagyon jókor hívott ki a bokszba, köszönet ezért. Ez egy extrém eseménydús verseny volt, főleg egy olyan valakinek, akinek röviddel előtte szóltak, és éppen csak beült az autóba. Nem fogom elfelejteni ezeket a napokat itt, az biztos."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari (8): "Nagyon boldog vagyok, mivel a boxutcából indulva nyolcadikként végezni remek eredmény számunkra. Annak is különösen örülök, hogy megszereztem az idei első pontjaimat, bár tisztában vagyok vele, hogy még van hova fejlődnöm, és azon a téren is javulhatunk, hogy az autót beállításait jobban rám szabjuk, főleg ami az időmérőt illeti. A csapat ma remek munkát végzett, a lehető legtöbbet hoztuk ki lehetőségeinkből, amelyek közül néhányat a többi csapat balszerencséjének köszönhetünk. Tökéletes stratégiával eltaláltuk, hogy mikor álljunk ki kereket cserélni. Ettől most szárnyra kaptunk a második hazai versenyemre készülve, ami Valenciában lesz! Szintén említést érdemelnek a nézők, akik olyan sokáig ültek a hideg, esős időben, de szerintem remek versenyt láthattak."
Sébastien Buemi (10): "Természetesen örülök a pontszerzésnek, ez mindig fontos. Ugyanakkor csalódott vagyok, mert szerintem jobban is teljesíthettem volna, és nem biztos, hogy kifizetődő volt olyan korán slick gumikra váltanom. De a végeredményt nézve, Jaime 8. helyét is figyelembe vége, nagyon örülök a csapatnak, remek munkát végeztek. Úgy tűnik, ezen a futamon mindig történik valami szokatlan, és a mai nap a vártnál egy kicsit hosszabbra nyúlt, de a verseny leállítása volt az egyetlen helyes döntés, mivel az autók felúsztak a vízen, és nagyon rosszak voltak a látási viszonyok. Biztos vagyok benne, hogy a nézőknek látványos délutánban volt részük! Most folytatnunk kell a kemény munkát, hogy Valenciában jó formában legyünk."
Williams
Rubens Barrichello(9.): "Örülök, hogy a 16. helyről indulva több pontot is sikerült szereznem a csapatnak. Sajnos többnek kellett volna lennie, de elvesztettem a potenciális 6. vagy 7. helyezést, amikor lementem a pályáról, hogy elkerüljem Kobajasit az utolsó Safety Car bejövetelkor. Lement a pályáról, amikor egy lekörözöttet előzött, és úgy tért vissza, hogy nem látta, hogy ott voltam. Le kellett mennem a pályáról, és sok helyezést vesztettem. Ez sajnálatos volt, de még mindig egy jó kárpótlás, hogy újra szereztem pár pontot."
Pastor Maldonado(-): "Nehéz versenyem volt. Kissé túlkormányozott volt az autóm az elején, emiatt nehéz volt irányítanom. Amikor újraindították a versenyt, az autót jobb volt vezetni az intermediate gumikon, aztán még jobb a slickeken. Aztán bejött még egyszer a Safety Car. Amikor kiment, Kobajasi elkövetett egy hibát az első kanyarban, erre reagálva Rosberg fékezett előttem, és én beleütköztem. Ekkor letört az első szárnyam, tehát be kellett jönnöm a bokszba. Ezután egyszerűen kipördültem a vízen. "
Lotus
Jarno Trulli (17): "Rendkívül eseménydús versenyen vagyunk túl. Jól indult a futam, de a délután folyamán végig szenvedtem a fékekkel, bár sikerült felmelegítenem őket, az első Safety Car után üvegesedni kezdtek, és nem tudtam visszahozni őket. Az újraindítás után ugyanaz a probléma jött elő a fékekkel, de a száradó pályán javult a helyzet, és sikerült elhúznom a közvetlen ellenfeleinktől. Sajnos a slick gumikra való váltás után valami fel-alá mozgott a pilótafülkében, így visszajöttem, hogy a csapat megvizsgálhassa. Nem tudták kijavítani a problémát, így visszatértem a pályára, és mindent megtettem, hogy végül befejezzem a versenyt.
Heikki Kovalainen (-): "Sajnos a versenyem a féltengely meghibásodása miatt véget ért. Szinte közvetlenül az újraindítás után elment a hajtás, és be kellett fejeznem a futamot, így nyilvánvalóan csalódással ért véget a hétvége. Az ilyesmi megtörténik, semmit sem tehettem ellene, így remélhetőleg Valenciában nagyobb szerencsénk lesz majd, továbbra is keményen dolgozunk."
Force India
Paul di Resta(18.): "Az időjárási körülmények ma csapnivalóak voltak, az eső hevessége miatt abszolút helyes döntés volt megszakítani a futamot. Rengeteg vízátfolyás volt a pályán, amelyek még a Safety Car mögött haladva is sok versenyzőn kifogtak. Az újraindítást követően szerintem minden jól alakult, mígnem Nick (Heidfeldnek) ütközve le nem tört az első szárny az autómról, amikor átvágott előttem a sikánban. Emiatt áthajtásos büntetéssel sújtottak, amin meglepődtem, mert csak engem ért kár. Ezután egyre feljebb kapaszkodtam a mezőnyben, és az utolsó körök alatt keményen igyekeztem, hogy megelőzzem Rubens (Barrichellót). Sajnos kicsit túl keményen, mert a falnak koccantam, és ettől defektet kaptam. Ezért kellett leparkolnom az autómat. Kár érte, mert ma erősek voltunk, fontos pontokat gyűjthettünk volna."
Adrian Sutil(-): "A verseny elején borzasztóan rosszak voltak a látási viszonyok, és alig volt tapadás. A rendes esőgumikkal küszködtem, ezért korán intermediate-ekre váltottam, ami néhány körig helyes döntésnek bizonyult, mielőtt még durvábban kezdett rá az eső. Az újraindításnál minden jól ment, de aztán a Safety Car mögött túl közel kerültem (Nico) Rosberghez. A hajtűben az összes autó lelassított előttem, én azonban nem tudtam lefékezni, és megsérült az autóm első szárnya. Maga az autó azonban ezután is jól ment, nem vesztettem túl sok időt. Az áthajtásos büntetést követően úgy döntöttem, megéri száraz gumikra váltani, de ezt talán néhány körrel korábban léptem meg a kelleténél. A bokszból kivezető körömben kitört az autóm fara, és a falnak koccantam, amitől eltört a balhátsó felfüggesztés."
Hispania
Vitantonio Liuzzi (13.): "Őrült verseny volt. Minél őrültebb, annál jobban szeretjük. Ez egy remek eredmény számunkra, mindenkinek a csapatban, mert mindent jól csináltunk szombat óta, amikor is remek eredményt értünk el az időmérőn. Ilyen szituációban mindig kockáztatni kell, jókor, jó helyen kell lenni. A csapat helyes döntéseket hozott, és tökéletesen dolgozott a kerékcseréknél. Még sok munka vár ránk, de ez egy jó kiindulási pont a jövőre nézve. A fejlesztéseink segítettek, de ilyen körülmények között többet számít az, hogy a megfelelő gumit kapd meg a megfelelő időben. Jók voltak a bokszkiállások, minden rendben ment. Optimisták vagyunk, mert az összes fejlesztésünk jól működött, most tovább kell hajtanunk, hogy még többet hozzunk ki az elkövetkezendő versenyekből. Jó érzés megelőzni más autókat, mindig arra koncentrálunk, hogy a legközelebbi riválisunkat megelőzzük, de most sokkal gyorsabb autókat is le tudtunk hagyni. Ehhez az kell, hogy simán vezess, és az uralmad alatt tartsd az autót; mindig jó érzés, amikor igaziból versenyzel. A szezon legjobb eredményét értük el, ami remek a csapatnak. Remélem, nem ez lesz a legjobb eredményünk a idényben, abban reménykedünk, hogy lesz ennél még jobb is, ezért fogunk hajtani."
Narain Karthikeyan (17.): "Ez nagyon érdekes verseny volt számunkra, az eddigi legjobb helyezésünket értük el. Jól vezettem ma nedves időben és szárazon is. Jó lett volna egy kicsit tovább maradni az utolsó szett intermediate gumin, megelőztem Toniót velük, még egy körrel talán még több pozíciót javíthattam volna. Valamilyen okból nem tudatták velem, hogy slickekre váltunk, ezért azt hittem, még mindig az intermediate gumikon vagyok. Amikor kijöttem a bokszból, rájöttem, hogy slickek, de már késő volt, ugyanis rámentem a nedves ívre, és az autó nagyon megcsúszott, sok pozíciót vesztettem. Ettől eltekintve ez egy élvezetes verseny volt, megelőztem néhány autót, D'Ambrosiót és Glockot, és boldog vagyok, hogy befejeztem a versenyt."
Virgin
Jerome D'Ambrosio (14.): "Hihetetlen verseny volt. Négy órán keresztül versenyszituációban voltunk. Még sosem éltem át hasonlót, ez tényleg különleges volt. Sokszor voltunk fent, aztán meg lent, a piros zászló előtt kétszer megálltam, aztán pedig azon találtam magam, hogy Timóval versenyzem, ekkor azt gondoltam: mi történik? Őrület volt. Aztán az utolsó újraindításnál sok időt vesztettem a kék zászlók miatt, ki kellett húzódnom a nedves ívre, hogy elmehessenek mellettem, végül nem tudtam a pozíciókért harcolni, mert a nedves időre való beállítással nem volt ugyanolyan a végsebességem. De ez egy remek verseny volt, és egy igazán jó tapasztalat számomra."
Timo Glock (15.): "Ez egy szokatlan és nehéz verseny volt. Szerintem ez volt az egyik leghosszabb verseny, amiben valaha részt vettem! Kicsit kár, hogy a verseny utolsó részében megvolt a sebességem, befogtam és megelőztem Trullit, de aztán nagyot blokkoltak az első kerekeim, ami a végén nagyon hátrányosan érintett. Nem tudtam padlógázzal menni ezután az egyenesekben a vibráció miatt, aztán Karthikeyan megérkezett mögém, megpróbáltam elöl maradni, de megelőzött, és lelökött a pályáról. Levágta a sikánt az előzésem közben, és Jerome is elment mellettem ennél az incidensnél. Az utolsó körben semmit sem tehettem, a gumik teljesen tönkrementek."