Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elismerte, Montrealban nem úgy működött a kettős előzési zóna, mint várták, továbbra sem vetik el az ötletet.
A két héttel ezelőtti Kanadai Nagydíj volt az első futam, ahol a versenyzők két kijelölt pályaszakaszon is használhatták az előzést segítő, állítható hátsó szárnyakat. Mivel azonban a manővert sikeresen végrehajtó versenyző a második zónában is nyitott állásban használhatta a szárnyat, az őt követő ellenfél nem került abba a helyzetbe, hogy visszatámadhasson.
"Úgy gondolom, Kanadában nem működött" - mondta Charlie Whiting versenyigazgató egy pénteki sajtótájékoztatón a dupla DRS-zónáról. "Csak kísérleteztünk, és az egyik felmerülő probléma az volt, hogy ha egy versenyző előzést hajtott végre az első szakaszban, akkor a másodikban is használhatta a szárnyat."
"Beszéltünk erről a versenyzőkkel, ők úgy gondolják, hogy a második előzési zónában már nem kellene engedélyezni a DRS használatát" - tette hozzá Whiting. A megoldást valószínűleg két, egymástól független mérési pont jelentené, így a második zónában az elöl lévő versenyző már nem használhatná ki a nyitott hátsó szárny előnyeit - üldözője, akit az imént előzött meg, viszont igen.
Whiting azonban hangsúlyozta, hogy nem olyan egyszerű megvalósítani a két mérési pont ötletét, mint amilyennek elsőre hangzik. "Két detekciós pontra, két értesítési pontra és két aktivációs pontra lenne szükség, ami megduplázza a hibalehetőségek számát" - mutatott rá. "Már eddig is akadt néhány gondunk, mert jeladókat kell elhelyeznünk hozzá a pálya mellett."
"Két mérési pont lenne, a versenyzők mindkét helyen külön értesítést kapnának, és két ponton aktiválhatnák a szárnyakat" - magyarázta a versenyigazgató.
Bár arra nincs lehetőség, hogy már a valenciai futamra vonatkozó szabályokat is megváltoztassák, Whiting szerint az Európa Nagydíjon hatékonyabb lesz a két kijelölt zóna, amelyek a 10-es és a 12-es, valamint a 14-es és a 17-es kanyar között helyezkednek el.
"Ausztrália után merült fel a dupla előzési zóna ötlete, mert az ott kijelölt terület nem volt elég hosszú" - nyilatkozta Whiting. "Kanadában az első zóna is elegendő volt, a második pedig csak bónusz volt. Itt viszont mindkét szakasz elég hosszú, tehát ezúttal jobban működhet" - utalt Whiting Valenciára.
A versenyigazgató továbbá bejelentette, hogy Silverstone-ban az 5-ös és a 6-os kanyar között lesz, a Nürburgringen pedig a 12-es kanyar és a sikán közötti egyenesben.