Továbbra is csak találgatni lehet, hogy a befújt diffúzorok betiltása milyen hatással lesz az erőviszonyokra. Noha a szakértők többsége nem vár tőle drámai változást, a Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey elismeri, hogy őket érezhetően érinteni fogja a szabályértelmezés módosítása.
"Szerintem minket súlyosan érint, mert az autónkat eleve ahhoz a fajta kipufogóhoz terveztük. Kezdettől fogva a koncepciónk része volt" - mondta Newey a Reutersnek. "A Renault-t és minket leszámítva viszont lényegében az összes többi csapat valaki máséról másolta a sajátját, leginkább a miénkről, és az előszezonban hozzáigazította azt az autójához. Éppen ezért, mivel a mi autónkat kifejezetten ezzel a megoldással terveztük, elképzelhető, hogy ránk durvább hatással lesz (a tilalom). Ezt azonban rendkívül nehéz biztosan megjósolni."
Newey elismerte, hogy nem érti, miért tiltották be a befújt diffúzorokat a szezon közepén, amikor pedig "mindig" szabályosnak minősültek. Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Williams megkeresésére reagálva tette meg ezt a lépést, Newey azt gyanítja, hogy a Ferrari áll a háttérben.
"A legkézenfekvőbb párhuzam az, amikor az aktív felfüggesztést 1993 végén betiltották, holott nem is változtak meg a szabályok. A Ferrari nem tudta működőképessé tenni a sajátját, ezért a következő évtől hirtelen illegális lett" - magyarázta. "Ilyenkor nem nehéz machiavellisztikus összeesküvés-elméleteket gyártani. Fogalmam sincs, hogy ezek helytállóak-e, nem is akarom kommentálni őket. Én azonban úgy látom, hogy a két fő ellenfelünk, azaz a McLaren és a Ferrari közül a Ferrari volt az, amelynek nem sikerült jól működésre bírnia a kipufogóját, ezért ők örülnek a legjobban, hogy megszabadulhatnak tőle."
"A McLarennél viszont valószínűleg nem tudják, hogy többet vagy kevesebbet fognak veszíteni vele, mint mi. De azon az alapon, hogy bármilyen változtatás jól jöhet nekik, ami esetleg felborítja az erőviszonyokat, feltehetően ők is szívesen próbálnak ki valami mást."
Neweyhoz hasonlóan Lewis Hamilton is úgy érzi, a diffúzor leszorítóerejét gázelvételnél is növelő motorüzemmódok betiltásával a Scuderia jár a legjobban. "A Ferrari a helyes úton jár, és úgy hallottam, míg a többi csapat panaszkodik a szabálymódosítás miatt, a Ferrari nem emelt szót ellene" - mondta a Daily Starnak. "Ezért az a benyomásom, hogy nekik tetszik."