Bár az idei szezonban a Cosworth motort használó csapatok - a Williams, a Virgin és a Hispania - nem tudnak számottevő eredményeket felmutatni, a gyártó üzemeltetési igazgatója, Mark Gallagher szerint a gyenge szereplésért nem lehet az erőforrásokat okolni. "Továbbra is meg vagyok győződve arról, hogy a megfelelő autóban futamgyőzelmekre lennénk képesek" - nyilatkozta egy sajtóközleményben.
"A CA2011-as egység versenyképesebb, mint amit az idei eredmények mutatnak. Erős a motorunk, a megbízhatósága is megmutatkozik" - tette hozzá. "Ebből a szempontból valószínűleg a legjobbak között van, ezt az is jelzi, hogy a Magyar Nagydíjon mind a hat Cosworth-motoros autó célba ért."
Az F1-ben 1963-ban debütáló, és a sport történetének egyik legeredményesebb gyártójának számító Cosworth jövőre valószínűleg csak a mezőny két leggyengébb csapatának, a Virginnek és a Hispaniának szállít motort, a története legrosszabb szezonkezdetét produkáló Williams ugyanis Renault erőforrásokra vált. Gallagher bízik benne, hogy a két kiscsapat fejlődni tud a jövőben.
"A Marussia Virgin nemrég fontos bejelentést tett, többek között a McLaren technológiai részlegével történő együttműködésükkel kapcsolatban" - nyilatkozta. "A HRT-nek pedig új tulajdonosai vannak, ami biztosabbá tette az F1-es programjukat."
A Cosworth a 2014-ben bevezetésre kerülő, 1.6 literes, V6-os turbómotorok által állított kihívástól sem rettenti vissza. "Nem ez lesz az első alkalom, hogy V6-os turbómotorokat gyártunk, tehát nem ismeretlen területről van szó" - magyarázta Gallagher.